Translate

söndag 4 augusti 2013

Teknikens under(gång)

Ibland önskar jag att jag inte levde i denna tekniska värld - varför kan inte alla apparater bara ha en on- och offknapp och inget mer och framförallt, alltid fungera och det utan dröjesmål. Jag tycker att jag är en ganska tålmodig och lugn person. Men när det kommer till att några apparater inte fungerar som de ska, ja då har jag helt plötsligt inget, absolut inget tålamod.

Minns en gång i början av min yrkestid som fritidspedagog att jag sydde en del på symaskin (och jag tycker inte att sy på symaskin är bland det roligaste man kan göra.....). Hur som helst så fungerade den naturligtvis inte som jag ville, då tog jag helt enkelt symaskinen och kastade i papperskorgen - och skrämde slag på min dåvarande kollega som bara stirrade på mig. Även idag kan jag nog skrämma upp kollegor när inte laptopen/internet/kopieringsapparaten fungerar......Det sista jag gjorde på jobbet var att paja lamineringsapparaten, så typiskt att jag ska råka ut för det.

Har även råkat starta brandlarmet på jobbet då jag "råkade" öppna luckan till brännugnen för tidigt. Jag ringde SOS alarm och sa som det var, men de MÅSTE tydligen åka ut ändå, så fort de får ett brandlarm Jaha, tänke jag, då är det bara att stå och vänta på brandkåren som skulle komma nån kvart senare. De sa att de inte skulle ha något blåljus på i alla fall. Ja, tack för det åtminstone....
När jag och grabbarna semestrade i Spanien ja då gick min digitalkamera sönder - tur att man alltid kan fotografera med sin mobil, även om det blir sämre bilder med den. Nu har jag införskaffat mig en ny digitalkamera i en så fräck färg! och nu ska jag vara noga med att ALLTD (ja, så ofta jag kommer ihåg) ha den i en kameraväska, så ska den väl hålla bättre.....
Häromdan gick min micro sönder - visste knappt att de kunde gå sönder - men min kunde det. Den hade bränt ett stort hål i glasskivan och var helt bränd i mitten inne i själva micron. Jaha, ska jag nu köpa mig en ny, för inte klarar jag mig utan en micro, i alla fall behöver mina barn en micro så de kan värma mat när jag inte är här hemma. Som tur var så råkade H ha en extra micro nere i källaren som jag kunde få så länge. Vi har bytt fler bra-ha-saker med varandra, värmeelement, vattenkokare och nattduksbord bla. Så bra att man kan ge bort och ta emot det man själv inte behöver.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar