Translate

måndag 5 augusti 2013

Slarvmaja.....

Jag är noggrann i det jag gör och är organiserad men är otroligt dålig, ja usel helt enkelt på att komma ihåg var jag lägger mina saker (låter väldigt motsägelsefullt). Det kanske är därför jag är en organisatör, jag måste helt enkelt organisera mina vardag, ha god struktur. Jag har alla papper insorterade i pärmar med skrivna register, har bestämda platser för varje viktig sak, räkningar, laddare, nycklar m.m. Förr i världen hade jag t.o.m videofilmer och cd-skivor i bokstavsordning (vem har det mer än jag....?) På jobbet upptar jag stor plats i våra skåp för att jag vill ha alla olika papper sorterade i olika pappersställ och i olika pärmar - allt för att ha fullständig koll på dem när jag behöver dem. Det funkar bra på jobbet.
Så varför inträffar det att jag, som idag, fick leta i nästan en timme efter min sladd till min nya kamera? Jag hade inte lagt den på rätt plats (har alla laddare, adapter, kameror på en speciell hylla, men icke sa Nicke, så låg den där). Höll på att bli tokig....Hittade den till slut på ett ologiskt ställe. Det har t.o.m hänt att jag i förtvivlan har åkt iväg och köpt mig en ny sladd istället.....
De som känner mig (och ni som har följt mig på fb) vet att ett stort intresse för mig är att fotografera och videofilma - mina barn lär få ha ett stort flyttlass bara för alla fotoalbum, dvd-filmer från min filmning, babyalbum (jag var ju "tvungen" att göra 3 st!!! till varje barn....), muggar med foton på dem, tittskåp och en herrans massa andra saker jag har gjort och pysslat till dem, för att inte tala om alla scrapalbum jag nu gör till dem. Att jag aldrig kan göra något sådär lite lagom - blir jag intresserad av något så ska det minsann göras i mängder......
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar