Translate

onsdag 7 augusti 2013

Allergier.....

Igår vaknade min äldste son med röda irriterande ögon och han hade svårt att andas........och han som varit ganska bra från sin allergi de sista åren, har det nu kommit tillbaka igen? Han är allergiskt mot kanin, "lite hund" (hur kan man vara allergisk mot -lite hund- antingen är man väl allergisk mot det eller inte?), gräspollen och kvalster.

Så jag rev ut alla sängkläder och tvättade dem, täcket och kuddarna och vi dammsög jätteordentligt överallt i rummet. Varannan vecka när barnen är hos sin pappa så är deras sängar bäddade, även med tjockt överkast, vilket säkert gör att kvalsterdjuren fodras gott där under värmen. Ska kanske ha hans säng obäddad istället och vädra dem kvällen innan de kommer till mig.

Han mådde bättre under dagen igår men sämre igen på kvällen, mest när han tillbringar tid i sitt eget rum. Vad kan det vara? Kan han utveckla allergi mot nåt annat i rummet? Jag plockade bort blommorna i fönstret för att se om det skulle bli bättre, men jag har ju bara gröna växter (jag vill ju ha växter som jag kan sköta och som lever i mer än nån vecka.....)och inte kan man väl vara allergiskt mot gröna växter? Det har jag aldrig hört.
I morse upplevde han det mycket bättre i alla fall, annars hade vi fått boka in ett läkarbesök. (utomhus mår han bättre så det borde inte vara pollen och inga djur har han varit i närheten av heller, ja förutom dessa kvalster förstås, eller dammråttor, det finns det nog en del av....) Oj, kanske han har blivit dammallergisk - hujedamej - det hoppas jag verkligen inte. Imorgon ska vi nog ta en storstädning vad gäller dammningen....

/ Åsa

ps - funderade på en bild på ett kvalsterdjur, men nej, det var inte så smakfullt att lägga ut en sån bild ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar