Translate

onsdag 14 augusti 2013

Kick-off

Vi startade upp terminen med två uppstartsdagar på Nääs Fabriker - så fint ställe och härliga hotellrum i etage, med sovrum och badrum (med glasdörr! så privat blir man inte där inne.....) på övervåningen och stort rum med köksdel på nedervåningen och gigantiska fönster med utsikt över sjön.
Vi hade två härliga dagar och det kändes knappt att man arbetade, det var väldigt givande för den sociala samvaron oss kollegor emellan. Och som vanligt när man är på kurs o.likn. äter man varannan timme (kändes det som), man hann inte bli hungrig mellan målen.....fast maten var så god så man blev hungrig ändå. Rejäl frukostbuffé, fika, lunch med en fisk och en kötträtt samt en massa olika sallader m.m. samt efterrätt, fika igen och middag på kvällen med efterrätt.

På Nääs finns en bastu nära vattnet och flera av oss badade och bastade flera gånger. Självklart ville jag passa på att basta, det var inte igår jag hade tillfälle till bastu senast. Men bada - nja.....det hoppar jag nog över. Brukar inte gärna bada utomhus i Sverige då jag tillhör skaran badkruka. En kollega övertalade mig dock att gå med för att doppa mig och visst, benen kan man ju doppa, det är sen det blir jobbigt. Men förvånad över mig själv så badade jag faktisk, eller.....doppade mig - är nog mer rätt ord. Doppade faktiskt allt utom huvudet. Efteråt var det väldigt skönt att komma in till bastun igen.




Kvällen var väldigt trevlig - hade dock en "trevlig" kollega som blåste mig i ansiktet med en tuta halva kvällen, eller i alla fall i nån timme minst. Försökte ge igen och blåsa tillbaka i hennes ansikte men det verkade tydligen inte bekomma henne......(jag var nog inte lika enveten). Hennes tuta lät inget men det gjorde dessvärre min tuta, så andra uppfattade det säkert att det mest var jag som blåste min tuta på henne......och när kom alla fotografblixtrar? Jo, när jag tutade på henne naturligtvis. Nåja, det bjuder jag på.

För er som vet att jag packar mycket (och självklart var det jag utav alla 54 personerna som hade störst väska!) så glömde jag ändå 2 saker. Den ena saker var ett par handgjorda Cocktailörhängen en kollega var gullig och tillverkade åt mig. Förlåt!!! Vi passade på att starta upp terminens klädkods-tema som till kvällen var Cocktail (vilket nog är ett lite svårt tema att ha dagtid på arbetsplatsen). Tog ett underbart foto framför vattnet med underbara färger på himlen i rosa toner.

Jag packade dock ner en bok, varför gjorde jag det egentligen? Trodde jag att jag skulle få en tråkig kväll så jag skulle få tillfälle att gå till rummet för att läsa? Nä, det trodde jag ju naturligtvis inte och som jag anade så blev det inte läst en enda bokstav i boken. Så onödigt att packa ner den. Men jag var faktiskt inte ensam om att packa ner en bok, jag hörde åtminstone en kollega till som hade med sig en bok.

Nu har man laddat batterierna med 6 veckors semester (så lång semester har jag aldrig haft innan, brukar ha 5 veckor) och denna kick-off.
Nu är jag redo för en härlig termin fylld av kraft och energi!

/ Åsa

2 kommentarer:

  1. det är bara att spara örhängena till bättre tider ;)// Caroline

    SvaraRadera
  2. Japp, de är sparade och skall användas!

    SvaraRadera