Translate

tisdag 6 augusti 2013

Sysslors vara eller inte vara.....

Varför kan man inte flytta alla sysslor som "måste" göras ena veckan till den andra? Den veckan jag har barnen måste det lagas middag varje dag, diskas flera gånger per dag, städas och handlas flera gånger i veckan för att inte tala om att plocka upp och röja efter vissa......Den andra veckan kan man i princip handla, städa och röja en dag, knappt laga mat eller nån disk att tala om heller - sedan är det fint resten av den veckan.

Snart lär alla grabbarnas träningar, matcher och cuper sätta igång och då ska det också klämmas in, detta skjutsande fram och tillbaka......och nu tänker säkert några att de kan väl ta sig själva till sina träningar, visst till vissa går det ju bra, men några träningar ligger sent och långt bort.
Tex vissa innebandyträningar i Tuve som slutar kl 22.00. Ska de då duscha och åka kommunalt med både bussar och byten till spårvagn lär de ju inte vara hemma förrän vid 23.30 och sen upp nästa morgon till skolan. Det går ju inte.....och alla bortamatcher ligger ju långt bort och de är varannan vecka hemma och varannan vecka borta och självklart verkar alla bortamatcher infalla på "min vecka".
Nja min minstes fotboll har ju hans pappa visserligen hand om, det är rätt skönt. Då kan man välja om man hinner följa med eller om man ska åka med någon av de andra till deras eventuella matcher.

Fast jag är å andra sidan väldigt glad och tacksam för att de alla tre fortfarande håller sig aktiva med idrotten, det hoppas jag att de gör i många år till.
/ Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar