Translate

lördag 3 augusti 2013

Teknikens under.....

Nu går det i rask takt framåt för mig vad gäller teknik och att följa med vad som är det senaste och trendiga. För några veckor skaffade jag mig min första I-phone som jag fortfarande håller på att lära mig, jag har installerat nya appar såsom Instagram, InstaCollage och Instaweather m.m. Och jag vågar testa sakerna själv, utan att be andra att hela tiden visa mig hur jag ska göra. Instagram är väldigt roligt och inspirerande.
Jag har ju alltid gillat att pyssla sedan många år tillbaka, förr om åren var det broderi, måla på krukor, tillverka tittskåp och annat smått o gott. På senare tid har jag börjat med scrapbooking, otroligt roligt. När jag bestämmer mig för något, ja då går jag verkligen in för det, jag lägger mycket tid på det och vill lära mig så mycket som möjligt. Att pyssla är en av många saker som gör att jag känner att jag har valt rätt yrke, fritidspedagog. Där får jag utlopp för min kreativa sida.
Nu har jag dessutom startat en egen blogg och har väl ännu inte bestämt hur innehållet i denna kommer att se ut. Min tanke är att skriva om tankar och funderingar kring att vara ensamstående mamma till tre barn varannan vecka och att vara utan barnen den andra veckan. Vad skiljer veckorna åt, förutom barnen? Vad prioriterar man den veckan barnen är hos sin pappa? Jag har också tänkt skriva lite om jobbet som fritidspedagog, om scrapbooking, om innebandylivet, resandet till andra spännande platser i världen och mycket annat som upptar ens liv och tankar.
/ Åsa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar