Translate

måndag 26 augusti 2013

Om att fylla år....

Så har man blivit ytterligare ett år äldre och för de som inte vet hur mycket jag fyllde så var det hela 46 år....inser nu att jag är närmare 50 än 40.....men så gammal känner jag ju mig inte, eller....? Nåja, jag har egentligen inte nån åldersnoja, det är ju bara siffror det handlar om.
På min riktiga dag, i onsdag blev jag uppvaktad av min pojkvän och av mina grabbar och fick så fina smycket och ett presentkort på Desigual, hm....ska det gå till ytterligare en klänning måntro?
Förresten, fina och fina smycken.....det min äldste son köpte var inte riktigt i min smak. Funderade fram och tillbaka om jag skulle behålla det för att det var det smycket han hade valt ut, men jag visste innerst inne att jag nog aldrig skulle använda det, så jag beslutade mig för att fråga honom om det var ok att jag bytte det mot något annat och det var helt ok. Han sa att det var så svårt att välja. Så nu har jag bytt ut det och funderar fortfarande på om jag gjorde rätt.


I helgen var min mamma och min syrra här på besök och firade alla som nyss har fyllt år, jag, min äldste son och min mamma. Tittade tidigare i veckan i mitt lilla skåp där jag förvarar presenter och ser till min "förtret" 3 inslagna paket som jag inte vet vad det innehåller. Är tvungen att öppna dem och kika och ser att det är presenter till min syrra som fyllde år i början av februari - herregud - har hon inte fått dem av mig? Vi har ju träffats några gånger efter det, men jag har väl glömt av det och säkert hon också, hihi....Jaja, bäst att fira henne också och "bättre sent än aldrig".

När de är här så får vi justera om våra sängplatser och min mamma sover i min minstes säng varvid han då sover brevid mig i dubbelsängen (snart blir väl han också så stor att han inte lär vilja göra det mer...., de växer fort ens barn....). Min syrra tänkte jag skulle sova i min äldstes rum och att de stora grabbarna då kunde dela rum, men det vill de absolut inte göra.....nähä, då får väl någon sova i vardagsrummet då - och det blev min syrra som gjorde det.
Från min mamma och syrra fick jag pengar som jag köpte två höga jättefina lampor att ha i fönstret samt att jag så småningom ska köpa mig ett vinställ.



 
Äntligen var det då helg och lite sovmorgon då - nädå....., min minste vaknade klockan åtta.....(de stora får man ju väcka vid 11-12-tiden, annars vet man inte hur länge de skulle fortsätta sova. Sov man verkligen så länge när man var i den åldern, ja kanske det....
Men söndag då, då kanske man skulle få lite sovmorgon? Nä då har ju den minste fotbollsträning 8.30 - vad är det för inhuman tid på träning?

Idag hade vi kvällsmöte på jobbet och vi kollegor inom barnomsorgen har nu under några år firat varandra med presenter, väldigt trevligt. Från början var det en blomma och något "drickbart" i fin flaska, numera har vi två goa kollegor som har åtagit sig att köpa dessa presenter och de köper väldigt personliga saker till var och en - jättekul! Till mig hade de valt scrapbooking-prylar, tack. (Måste tillägga att vi är 3 kollegor på min avdelning varvid vi alla tre fyller år inom 6 dagar, så lustigt....).
/ Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar