Translate

söndag 18 augusti 2013

Inför skolstart.....

Ändrade namnet på min logg då jag nu inser att jag inte skriver så inriktat mot mitt liv som varannanveckas förälder. Det är nog inte heller så intressant att veta om vardagsbestyr och allt flängande (ja curlande skulle nog en del kalla det) som man gör den ena veckan. Ser att jag skriver om en salig blandning från tekniska prylar som inte fungerar som de ska, till äventyr från resor jag gjort. Så denna blandade kompott på loggen fick nu ett nytt namn.

Så imorgon drar det igång med full barngrupp och första skoldagen på jobbet. Mina två små (ja, små och små är de väl inte längre....) börjar kl 9.00 imorgon och för den mellersta blir det nog oerhört tufft att gå upp så tidigt. Barnen har ju precis som jag, vänt på dygnet. Min store son ska börja på gymnasiet (han kom in på förstahandsvalet och är så nöjd över det) på onsdag, så han får ett par dagar ledigt till.
I år får jag en helt ny barngrupp på fritids som jag inte kan namnen på och jag undrar i mitt stilla sinne hur många veckor det tar innan jag kan namnen på alla 35 barnen. Jag vet inte varför men jag har väldigt svårt att lära mig namn, jag måste traggla det många gånger. Visst, vissa namn sätter sig direkt men vissa namn blandar man ihop. Sedan ska man lära sig föräldrarna också, ja inte så att jag känner att jag måste lära mig namnen på alla föräldrarna - för mig är det överkurs - men vem som är förälder till vem.
Ser fram emot att det sätter igång imorgon och hoppas att jag inte blir lika trött nästa vecka som jag varit denna veckan. I fredags var jag så trött att jag somnade med kläderna på......och det minns jag inte när det hände senast.
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar