Translate

söndag 29 september 2013

Kick-off med innebandytjejerna!!!

I fredags hade vi vår Kick-off med tjejerna i Backadalens veteranlag. Så roligt det var att få träffa alla igen! Inser när jag träffar alla igen att jag har saknat innebandyn och framförallt den sociala samvaron vi alltid har tillsammans. Det är så kul att vi har återkommande träffar utanför plan, att få umgås och hitta på roliga saker tillsammans. Det stärker oss som lag.

 Vi var 13 tjejer totalt som kom och började kvällen med en go välkomstdrink och fick lite uppdatering om hur spelartruppen inför säsongen ser ut och visst fick man veta ett och annat som man inte visste före semestern. Några skadade, några nyförvärv och någon som åtagit sig rollen som vår coach då hon har fått "giltliga" skäl att avstå spel denna säsongen :)
Därefter åt vi go Thaimatsbuffé som vi hade beställt tillsammans.
Jag glömde ju en viktig sak......jag hade visst så bråttom att jag glömde min "flaska" hemma i hallen - så typiskt mig att glömma något.....(därav att jag alltid vill packa inför resor i flera dagar i förväg, jag VILL INTE glömma något viktigt).
Vi var på en av tjejernas jobb och hon sa att det ordnar sig, det finns faktiskt en vinkällare här!!! På hur mångas arbetsplatser finns det en vinkällare? Så tack snälla för att jag fick en flaska utav dig - lovar att jag köper en ny till dig vid nästa tillfälle vi har en social träff!
Sagt och gjort, så travade vi alla ner till den eminenta vinkällaren och tog lite skojiga foton där, självklart med en planch med vår logga!!!
Efter maten så var det dags för lite lekar (alltid kul att få "leka av oss lite") och alltid kul att få se att alla bjuder på sig själva i lekarna. Tack för det.
Efter flera timmars roligheter så bröt vi upp och några av oss drog in till stan för fortsättning, själv valde jag att åka hemåt istället, med skjuts. Fick faktiskt en som skjutsade mig in och en som skjutsade mig hem, så skönt det var. Jag är nog lite bekväm av mig och undviker gärna spårvagn om jag kan få bilskjuts. Ja det går ju betydligt snabbare också.
Jag hade en jättego kväll och hoppas att vi snart gör om det igen. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar