Translate

onsdag 18 september 2013

Jag är irriterad.....

Jag fryser......inomhus, i min lägenhet, vilket jag bara har gått och väntat på att det ska inträffa. Jag är van att frysa i flera veckor varje höst, innan fastighetsägaren bemödar att sätta på värmen.
I våras frös jag också, både jag och mina barn frös och vi hade under flera veckors tid 3 värmeelement som gick för högtryck i olika rum. Även om temperaturen inte visar väldigt låga gradtal (har idag 19,4 grader) så är inte lägenheten tät nog, det drar från väggarna (inte bara från fönstren).


Imorgon blir det jag som irriterat ringer till fastighetsägaren och klagar. Om de inte höjer, eller rättare sagt sätter på, värmen så får de återigen komma hit med värmeelement och jag ska då kräva hyresreducering för både lidande och förhöjda elkostnader. Jag antar att värmeelement drar en hel del ström.
Visserligen tillhör jag skaran frusna individer - jag har t.ex vantar på mig ca 8 månader om året. Minns att jag vid något tillfälle hade termobyxor på mig på en rastvakt i maj - observera, i MAJ.
Jag är även en badkruka och var förundrad över att jag i år badade i , nä inte i havet, men väl i sjöar - vid flera tillfällen i sommar. Jag brukar bara bada utomland annars.
Jag tror att jag egentligen är född i "fel" land, jag borde blivit född i typ södra Italien eller något annat land runt Medelhavet.....
Nu är det dags att "damma av" sina fleecetröjor som lär komma till användning och jag ska definitivt bli flitigare med att tända upp lite ljus här hemma. Jag har ljus och värmeljus så det räcker för flera år framöver (går numera snabbt förbi avdelningen med alla dessa ljus vid besöken på Ikea).

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar