Translate

tisdag 3 september 2013

Sorger och bedrövelser.....

Idag var ingen bra dag.....
När jag kom hem körde jag min yngste son, till hans schackträning och en timme senare ringer han och säger att det inte var någon träning, den börjar om 2 veckor. Pratade för 2 veckor sedan med tränaren som sa att det började om 2 veckor i september (alltså idag), men sa sedan när jag hämtade honom att det börjar 2 veckor in i september.....jaha....och så fungerar inte deras hemsida, i alla fall gjorde den inte det för 2 veckor sedan. Nåja, tur att tränaren var där ändå och F fick spela lite schack mot en annan vuxen istället. Jag släpper ju bara av honom när jag ser att han har kommit in ordentligt genom dörren, vilket jag trodde skulle vara tillräckligt. Nåja det var inte hela världen.....

Kom sedan på att jag inte har sett min äldste son med sin halskedja på ett tag och frågade honom var den var. Han sa: - Vet inte, den har varit borta ett tag och jag har letat men inte hittat den.
- Och varför har du inget sagt? Både han och jag letade jättenoga på tänkbara ställen och han gick även bort till sin pappa och letade där, men ingen kedja. Enda stället han tar av sig den förutom hemma är på gymet när han går in i bastun - det blir för varmt att ha den runt halsen då (förstår det, men vi hade bestämt att den inte fick plockas av förutom här hemma). Så jag är rätt övertygad om att det måste vara där den försvann och kedjan var en konfirmationspresent och kostade 1700:-. Väldigt tråkigt när den kostade en del samt att det var ett minne. Här kommer ett av de mindre lyckade val man har gjort, nämligen - jag tog ingen försäkring på kedjan då J bedyrade att han inte skulle ta av sig kedjan på andra platser än här hemma.....men det skulle jag naturligtvis ha gjort så här i efterhand.......Tröttsamt....

Upptäckte sedan här hemma att det blev stopp i ena toaletten (efter ett besök från ett av barnen som hade gjort nr 2 - näääää....fy......). Har nu försökt med allt vad jag kan att rensa och försöka få bort stoppet men icke sa nicke......tack för det.....Som tur är så har vi en toalett till och så får jag ringa fastighetskötaren imorgon bitti.

Skulle sedan värma något i micron och glömde att det redan stod en kopp te där (sen igår). De som har jobbar nära mig vet att jag kan återvärma te flera gånger då jag alltid vill dricka det varmt och hinner oftast bara dricka ett par munnar, sedan gör jag nåt annat och därefter har det svalnat. Skyller dessutom på att jag är lång, så jag såg inte koppen utan välte naturligtvis ut den när nästa tallrik skulle in och värmas.

Nu får det inte hända mer, kanske man borde gå och lägga sig, då hinner ju inget mer att hända. Nåja, jag överlever allt detta, tänker på att det kunde ju vara värre. Imorgon är en annan dag!

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar