Translate

måndag 23 september 2013

Föräldramöte med strul.....


Så har man varit på 2:a föräldramötet som vårdnadshavare, denna gången inne i stan på Hvitfeldska gymnasiet. Jag slutade jobbet kl 18.00 och föräldramötet började kl 18.00, ingen bra kombination. Hur som helst tog jag bilen då jag trodde att det skulle gå snabbare än spårvagnen. Fick höra av arbetskollegor att vid den tiden flyter trafiken på bra, det är inga köer inne i stan då.

Nä men tjena - glömde ju bort att det var högriskmatchen mellan IFK och AIK på Ullevi!!! Det var "femtielva" bolisbilar och minst det dubbla i antalet poliser precis överallt. Fastnade strax efter Centralstationen, strax innan Ullevi då flera polisbilar barrikerade vägen i en kvart innan vi fick ta oss fram längs Allén.

Så återstod detta med parkeringsplats....ja, vi var många som var i aulan, föräldrar till minst 5 klasser, så alla platser inne på skolgården var fullbelagda. Åkte vidare och parkerade inne på Vasa Församlingshem (där man behövde tillstånd för att stå). Jag var så sen så jag chansade och ställde mig där i alla fall, i 1 1/2 timme och hoppades på det bästa. Jag kom till föräldramötet kl 18.40 (men mötet skulle vara till 20.00).

När mötet var slut och jag begav mig till bilen spanade jag om det satt en lapp på rutan - vilket det naturligtvis gjorde. Men lappen såg annorlunda ut, på ena sidan stod det "I brottets spår" - ojdå, men det var en reklamlapp om en pocketbok. Vilken tur!

Nästa och sista föräldramöte lär jag ha 2 minuters gångväg till, om jag inte redan är på plats då jag arbetar på samma skola, så skönt.

/ Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar