Translate

fredag 6 september 2013

Att bli äldre.....

Idag satt vi i möte på jobbet och påbörjade att lära oss hur man gör pärldjur med pytte, pyttesmå pärlor som skulle träs på en tunn fiskelina och sedan trä tråden tillbaka igen, dvs trä fiskelinan igenom dessa pyttiga pärlor från två olika håll. Men herregud......jag ser ju inte.......Jag har nyligen skaffat mig ett par läsglasögon för kanske ett drygt halvår sedan. För några månader sedan fick jag börja använda dem vid vissa tillfällen som när man ska läsa pyttetexten på rispaket m.m. Jag behöver oftast inte använda dem när jag läser böcker, men i dåligt ljus behövs det. 
Inser nu att jag borde skaffa mig ett par läsglasögon till - ett par att ha på jobbet.

När vi som bäst satt där och pärlade så gick brandlarmet på jobbet. Så det vara bara att rusa ut till fotbollsplanen som är vår uppsamlingsplats. De flesta barn hade rusat ut i bara strumplästen, tur att det var gott väder ute. Det var falsklarm och såklart en onödig kostnad då brandkåren kom med sin bil. Trots det så är det alltid bra att få öva utrymning av lokalerna, särskilt när vi inte vet om att det ska bli en övning - och vid en helt annan tid än vi brukar ha. Man borde verkligen öva det oftare (vi gör det en gång per år) och vid olika tidpunkter på dagen. Ja det blev en lugn utryckning för brandkåren som fick vända och åka tillbaka igen.

Ja, det är ju annat som påverkas också utav att bli äldre - kroppen t.ex. Mitt knä som jag skadade på en innebandymatch verkar inte vilja bli bra. Förr läkte det snabbt, nu är kroppen skörare. Vet fortfarande inte om jag vågar komma tillbaka till innebandyn igen. Är rädd för att skada mig igen och då värre än sist. eller har man blivit "sjåpigare"? Slappare är skinnet på kroppen också, samt att det inte är lika lätt att gå ner ett par kilo - eller så kan det ju också bero på att man nu inte tränar något längre och att kvällspromenaderna blir färre till antalet. Borde passa på nu när det är så varmt och skönt väder ute. Nåja, det finns ju alltid annat att sysselsätta sig med här hemma som .......ja inte är lika roligt men nödvändigt......
Ha en go helg alla! Det ska jag ha oavsett mer eller mindre roliga saker som alltd behöver göras....
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar