Translate

söndag 1 december 2013

1:a advent, fågelskit och annat...

Idag kom min äldste son rusandes in och ropade: -Jag måste duscha fort.......Jag undrade vad som hade hänt eftersom han precis kom från gymmet och hade duschat där.....Han sa: -Mamma, en fågel sket rätt på mitt huvud!!! Oj då, då förstår jag att han vill in och duscha igen :) Trodde knappt att det var kvar några fåglar i Sverige vid denna tiden. Trodde de hade flyttat söderut allihop för länge sen. Ja, det hade nog jag gjort om jag hade kunnat flyga. Tänk om man var en flyttfågel och kunde flytta hit till Sverige under sommarhalvåret och sedan flytta söderut mot Medelhavet under vinterhalvåret - det vore inte så dumt. (Då kanske man slipper använda värmeelement för att bli varm!!!). Men jag tror att jag hellre vill fortsätta vara människa istället för en fågel.

Idag är det också 1:a advent och här i lägenheten är det så fint julpyntat och det lyser så fint från alla fönster. Älskar verkligen december månad. Får se när snön kommer. Om jag får bestämma så kan den komma några dagar innan jul, typ den 21 december och stanna till den 7:e januari för att sedan komma tillbaka under sportlovet för en veckas vitt utomhus. Då slipper man också snön när man arbetar i skolan och allt "tjafs" om snöbollskastning.

I källaren står det en snowracer ouppackad i sin kartong sedan ett par år tillbaka. Får nog se om min minste fortfarande vill åka snowracer denna vinter men misstänker att det inte är lika populärt längre, som det var för några år sedan. Kanske får sälja den vidare istället. Skulle behöva mer utrymme i källaren, men vem gör inte det? Jag har nog aldrig hört någon beklaga sig över ett för stort förråd.

Idag har jag också köpt lite julklappar som jag ska skänka till Gothia Towers julklappsinsamling till behövande barn i Göteborg. Det är Räddningsmissionen som delar ut dessa. Även om jag som ensamstående till 3 barn inte har det så fett så har jag ändå råd med julklappar tillo mina barn - och det är det inte alla som har. Det är ett bra initiativ att det ordnas insamlingar till de som har det knapert så att de får känna att de får några julklappar att kunna ge sina barn också. Man blir nog också lite mer givmild så här i juletid. Det känns alltid bra att kunna hjälpa till när man kan.
/ Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar