Translate

fredag 6 december 2013

Nu är jag arg.....och om kommande julfest!!!

Nu när det är så kallt ute så funderar jag alltid på hemvägen från jobbet hur kallt det är i min lägenhet idag när jag kommer hem. Idag var det riktigt kallt, golven är iskalla och jag gick direkt och tittade på min termometer - som visade 16,2 grader. Detta är helt katastrofalt dåligt. Snabbt på med de 2 värmeelementen jag har, ett i vardagsrummet och ett som flyttas mellan mitt sovrum och köket, beroende på var jag är. Dessa element sätts på innan jag ens hinner hänga av mig ytterkläderna.

På måndag kommer mina barn till mig igen och jag tänker ringa fastighetsskötaren det första jag gör på morgonen - och inte lär jag vara snäll i tonen - i alla fall inte om det ska vara så här kallt hela helgen. Som tur är så värmer elementen upp rätt snabbt, ja i alla fall där de står. Men nästa vecka är vi fler som i så fall vill värma upp sina rum....

Så skönt att det är helg, ska ha en lugn och mysig fredagskväll. Kanske man skulle passa på att hälla upp ett varmt bad - och ett glas rött vin. ja, det sistnämnda blir det definitivt....

På jobbet ska vi snart ha en julfest för personalen och den längtar vi till allihop. Vi har nämligen fått en inbjudan till en julfest på "slottet" med en rollista samt var sin rollbeskrivning!!! Under kvällen får vi förmodligen ett manus som vi ska följa - undrar om vi får samma manus eller kanske olika? Spännande lär det bli i alla fall och säkerligen en oförglömlig kväll. För att inte nämna för mycket (om några av mina kollegor läser denna blogg!!!) så kan jag än så länge berätta att i sin rollbeskrivning står både vilken person man ska vara, hur karaktären på den personen är och tips på rollkaraktären samt klädtips för personen samt ett par "måsten". detta låter hur kul som helst. När dessa kuvert delades ut på vårt APT (arbetsplatsträff) häromdagen så fnissades och skrattades det en hel del och dagen idag har många hälsat på varandra med våra karaktärsnamn. Vi vet vilka som har vilka roller men inte vilka egenskaper de andra personerna har m.m. Vi ska nog inte prata för mycket om detta med varandra innan festen. Jag lär ju definitivt ta med kamera (och kanske videokameran ska åka med ner i handväskan också....) och lär säkerligen skriva ett blogginlägg efter att vi har haft vår julfest.
Avslutningsvis fick vi med orden: -Var inte blygsam med ansträngningarna för att gå in i rollen, det finns inget som heter överspel!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar