Translate

måndag 2 december 2013

Att ge och skänka till andra.....

Igår bestämde jag mig för att skänka bort en hel del saker och jag lade ut dessa på en fb-sida som heter "ge och ta.....". När jag ändå höll på med julpyntet igår så passade jag på att göra lite utrensning bland alla prylar man har som man inte längre behöver. Jag lade ut en massa saker, bla väskor, sängkläder med barnmotiv, gardiner med barnmotiv m.m och jag fick så otroligt mycket respons på mina saker. Idag har jag lottat ut dessa prylar och suttit och skickat meddelanden till alla som då vann. Allt detta tog mer än 3 timmar - herregud vilken tid det tog.......det hade jag inte räknat med. Men jag är glad att få skänka, det inte jag vill ha kanske någon annan vill ha - och så var det ju.
En person har redan hunnit komma hit ikväll för att hämta en väska och några kommer hit imorgon. Jag kommer fortsätta att rensa för att skänka mer prylar (och få lite mer space i skåp och garderober).

Jag ska också återigen se om det finns intresse för en klädbytardag bland mina vänner. Ordnade en sådan men fick faktiskt inte så stor respons. Fler var intresserade men tiden och dagen jag valde, så var det flera som inte kunde. Ska göra en förfrågan igen och kanske ta någon dag i mellandagarna - då kanske man har lite mer tid. I annat fall så skänker jag bort kläderna på denna fb-sida annars. Hittills har jag redan lagt undan typ 20 klänningar som jag inte längre vill ha, samt lite koftor och annat.

Jag känner att det faktiskt är roligare att ge än att få. Likadant är det på julafton, det är mycket roligare att se vad andra får och vad de gillar det de får
, än vad jag själv får. Ja, särskilt när det gäller ens barn. Men jag hoppas att jag åtminstone får någon julklapp från alla mina 3 barn (det brukar jag få, nåt smycke brukar de köpa, det är uppskattat).

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar