Translate

söndag 15 december 2013

Vad hände på Frölunda Torg?

Har nu kommit hem efter några timmars shopping på Frölunda torg. Det var i princip fullt på alla parkeringsplatsen, vilken tur att de har utökat med parkeringshuset också. tror att det är över 2000 parkeringsplatser och det behövs.

Var bla inne i en butik som heter TGR för att köpa lite accessoarer som behövs till personalfesten nästa fredag. Framför mig står en stressad kvinna som bla köper en påse med kakor. När de är betalda och expediten lägger ner dem i en påse utbrister kvinnan högt: -Men ta det lugnt, du kan inte slänga ner kakorna i påsen, titta, nu är hälften av kakorna söndriga och jag vill byta till nya kakor!
Expediten bara tittar och kvinnan går demostrativt och hämtar nya kakor som hon byter till. När hon sedan har gått och det blir min tur tycker jag lite synd om expediten och säger nåt i stil med: - Det var värst vad hon var känslig och inte slängde du ner kakorna i påsen. Jag tycker inte det såg ut som om kakorna gick sönder. Expediten svarar:-Nä, kakorna gick inte sönder, men hon är väl stressad och på dåligt humör och så behövde det gå ut över någon och då blev det mig. Ja, så kan det nog va, det är nog många som är stressade så här nära julen.....det är nog inte alltid lätt att vara expedit och ha en lång kö med kunder som får stå och vänta länge på att det ska bli deras tur att få betala. Men vem räknar inte med att det lär vara köer i affärerna denna årstiden?
Jag trodde förresten att jag skulle bli färdig med julklappsinköpen men inser att jag har missat att jag inte har köpt så mycket till min mamma och ev. behövs nån liten paket extra till Felix också. Jag ska förutom att köpa julklappar till mina barn från mig, även köpa till dem från både min mamma och från min syster, så det blir ju en del.
När jag kom hem fick jag verkligen veta att brandvarnaren i hallen fungerar i alla fall - Jesper och hans kompis håller på att steka hamburgare - med 6:an på plattan. Vet inte hur många gånger jag har sagt till de äldre grabbarna att man måste sänka plattan till 3:an el 4:an när värmen har kommit upp. Hamburgarna blev nästan svarta med de var tydligen väldigt goda, sa de. De ville från början steka upp 8 hamburgare och äta 4 st var - herregud, vem kan trycka i sig 4 st hamburgare i storlek 120 gr? Tydligen om man är 16 år och har tränat på gym i 1 1/2 timme......de fick "bara" 3 var och en uppmaning om att steka upp de sista 2 till Felix. Själv äter jag och Alex rester sen igår.
 Jag ska nog göra som de gör på tv-programmet "Lyxfällan" och göra en budget för en månad för att se vad jag egentligen har för matkostnad? Då borde jag göra en budget för mat för 2 veckor med barn och en budget för mat för 2 veckor utan barn - ja det lär ju såklart vara en ofantlig stor skillnad, men frågan är hur stor skillnad det är?
Och nästa helg blir det planering och inköp av all julmat som ska fixas.

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar