Translate

måndag 4 november 2013

Så mycket man vill och så lite tid......

Så mycket det är som man vill göra och så lite tid man har till det.......eller så handlar det nog en hel del om vilka prioriteringar man gör.
Jag har tänkt att ägna vardagskvällarna åt bla promenader (åh, så svårt det är att ge sig ut nu när det är mörkt ute, kallt, blåsigt och ruggigt....), jag har så många idéer på nya scrapbookingalbum jag vill göra (vilket är ett både tidskrävande och framförallt dyrt, varför ska hobbies vara så dyrt?), jag skulle behöva rensa i lådor, skåp och garderober (för att inte tala om i källarskrubben, men den punkten på min "att-göra-lista" kommer alltid sist - undrar varför.....hm....). Istället fastnar man en hel del här på fb....


Att rensa i mina klädgarderober är nu ett måste i alla fall, då jag har bokat in en kväll för en "klädbytardag". Det jag inte behöver längre (eller tröttnat på) kanske någon annan vill ha. Överhuvudtaget det här med byteshandel är en så bra idé (både miljömässigt och ekonomiskt). Tradera och Blocket är toppen, jag har handlat lite grann där, dock inte fått tummer ur att sälja själv. Jag brukar ge bort och skänka kläder och prylar när jag rensar. Jag kan ha väldigt svårt att bara slänga det som är helt (det tar emot) men att ge bort det till någon annan eller till någon insamling, det är lättare. Jag brukar lämna påsar utanför dörren varje år när det är insamling till behövande i Lithauen. I år ska jag även ge bort julklappar som Stadsmissionen samlar in.Nyligen fick jag även veta att man kan ge bort en matkasse till behövande - det ska jag också göra. Visserligen har jag ingen överflöd på egna pengar, men jag klarar mig och kan nog avstå lite också....

Nu är det nog dags att på allvar sätta igång att fundera på julklappar, det är skönt att ha det någorlunda färdigt innan december (jag gillar ju att vara ute i god tid). Förutom när det handlar om däckbyte - då är jag alltid sent ute......och det är ju dags för det också nu......blir som vanligt att man lämnar in bilen. Skulle aldrig få för mig att fixa det själv, betalar hellre...hihi :)

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar