Translate

fredag 8 november 2013

Spa på S:t Jörgen Park Resort....

Vilken fantastisk dag det har varit idag. Först hade vi en heldag med några kollegor på jobbet (vi var 8 st), med mycket bra diskussioner om olika ämnen. Dagen avslutades med en Spa-upplevelse i 3 1/2 timme (4 st utav oss).
 Vi köpte en Spa-ritual och fick först en introduktion om detta och vi fick med oss lite produkter som vi skulle använda under kvällen.
Vi började sedan med att gå till tvagningsrummet för att skrubba hela kroppen. Sedan gick vi in i en ångbastu och därefter ett dopp i ett bad som bestod av 12-gradigt vatten (och t.o.m jag doppade hela kroppen - utom huvudet, det var verkligen kallt....).
Sedan gick vi runt 5 varv i en 2-delad pool där det var varmt vatten i halva delen och kallt vatten i halva delen.
Vi satt sedan och kopplade av en stund i ett varmt och skönt fotbad.
Efter fotbadet tvättade vi av ansiktet med peeling och applicerade en ansiktsmask. Masken finns sitta i medans vi gick in i en varm bastu på 80 grader - detta var riktigt skönt.
Efter bastun sköjdes ansiktmasken av och en ansiktskräm stryktes på. Vi tog även en uppfriskande dusch i något som heter Stilla regn (brrr, det var kallt..., jag gick inte in där med hela kroppen, jag stod och stänkte vattnet på kroppen istället, hahaha......).
Sedan vilade vi en stund i sköna vattensängar, vi var även i ett annat rum med gungandes sängar - också rofyllt.
Det ingick även lite bubbel som avnjöts vid ett stor sällskapspool.
Kvällen avslutades med att vara i en pool utomhus som var uppvärmd till 38 grader, jätteskönt att känna lite kvällskyla utomhus när hela kroppen förutom huvudet ligger i en varm pool.
Jag måste säga att jag är jättenöjd att jag följde med på Spa (för övrigt är nog S:t Jörgen känd för att vara Sveriges bästa Spa...). Det var väldigt mycket folk där, så det är nog väldigt populärt.
Läste nu på lappen jag fick om denna Spa-ritual som beräknades ta 2 timmar - ja, vi drog nog ut på den till nästan det dubbla.....det var det värt.
Det var en underbar avslutning på arbetsveckan och en bra start på helgen!

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar