Translate

måndag 18 november 2013

Ibland kommer allt elände samtidigt......

Igår tvättade jag sista timmen mellan 19-20 och sedan har man en timme till på sig, fram till 21 att torka tvätten innan strömmen stängs av. Men igår stängdes strömmen av redan kl 20 - katastrof!!! Visst kan jag ju alltid hänga tvätten uppe i lägenheten men jag hade typ en kvart kvar på maskinerna så tvätten var dels inte färdigtvättad och dessutom helt genomblöt. Jag fick ställa mig och vrida ur alla kläderna, vilket nog tog en halvtimme. Ringde fastighetskötaren idag och påtalade detta. Jasså - fick jag till svar. Då får vi kolla upp detta och justera tiden på timern, 21.00 ska det vara. Så irriterande. Nu har jag bla 2 jeans som nog tar minst 2-3 dagar innan de är torra och sedan måste jag tvätta om all tvätt då det fortfarande var tvättmedel kvar i kläderna när jag vred ur dem.....inte kul alls....
Imorse när jag gick ut på internet så upptäckte jag att varje sida tog en evig tid innan något hände. Testade Bredbandskollen och min hastighet var endast: -ta emot filer 0.12 in och skicka filer 1.2 ut. herregud....fick genast ringa Tele2 och efter att blivit kopplad 3 ggr (noterbart, 3 gånger...) så fick jag veta att de strypt tillgången till min hastighet då jag hade överskridit den. Och då betalar jag för det största paketet XL, på 80 mBit (och jag hade redan använt 84 mBit). Så tröttsamt att det ska vara begränsning på mobilt bredband, även på det största paketet......får väl ändra till att ha mitt bredband genom telefonen istället då....krångligt. Då måste jag dessutom betala en ny installation på 1.200:-. Kanske lika bra att överväga att byta bolag?
 Hm, borde nog tänka på att inte ständigt vara online fast jag inte sitter vid datorn utan gör en massa annat. Borde logga ut när jag inte är aktiv.....

Jag bokade service på bilen i veckan. 3.800:- skulle det kosta - helt otroligt mycket pengar. Jag sa att jag nog inte har råd att ta nån service nu innan jul......då sa han i telefonen att han skulle återkomma till mig. Ok då, sa jag. En halvtimme senare ringer han till mig och säger att jag får servicen för 2.600:-. Vad är detta? Säger de först ett pris och funkar det så funkar det (om kunden inte säger emot????) för att sedan ge det rätta priset, eller? Jag dividerade lite till fram och tillbaka och får nu service samt däckbyte på bilen för totalt 2.641:- (så däckbyte för 41:- extra).

Ja det ser inte ut att bli några pengar över till julklappar......men jag kan ju alltid trolla lite......

Trots allt elände så har jag haft en härlig helg med party tillsammans med goa arbetskamrater och jag trivs förträffligt bra med livet ändå. (Kände att det blev så mycket klagomål här.....så jag får göra avslutningen lite roligare...) så här kommer en liten historia:
- Vet inte fröken Johansson när vi börjar här på mornarna?
- Nej, hur skulle jag kunna göra det? Alla är ju redan igång när jag kommer...
/Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar