Translate

måndag 31 mars 2014

Alexander fyller 15 år idag - Hipp, hipp hurra !!!

Idag är det min son Alexanders 15-årsdag - Grattis!!!
Vi har idag firat med kladdkaka och skall fira mer på lördag då även Felix fyller år (12 år) med tårta, presenter och släktingar som kommer hit.
Skönt att Alexander slapp gipset på foten som han hade i en vecka bara :)
Vad fort åren går, min äldste son skall jag nu snart börja övningsköra med och min yngste son fyller 12 år om ett par dagar bara (och då kan jag inte heller vabba längre, ja om jag inte har läkarintyg förstås, vilket jag fick be om när jag åkte in med Alexander till Drottning Silvias sjukhus när han hade skadat foten).


Något som är betydligt enklare nu när barnen växer upp, är ju det här med presenter, nu önskar de sig bara pengar - ja, lite tråkigt förstås, men man slipper springa runt på Toy´s r us för att leta passande leksaker :)
Det som de annars önskar sig är ju så dyrt, bla nya mobiler, laptops, x-box, ps4 m.m. så pengar får det bli.
Jesper, min 17-åring sökte sommarjobb även i år, men han fick inget - och han blev grymt besviken.... Tror att det var 2100 ungdomar som sökte sommarjobb och 1500 fick jobb. Tyvärr tillhörde Jesper de 600 som inte fick något. Det hade annars gett honom ett tillskott i pengakassan med 4-5 tusen kronor, vilket inte hade varit dumt. Jag hoppas nu att de har någon koll på vilka som fick i år, så att han borde väl bli en utav dem som får sommarjobb nästa sommar istället.
Förra året sommarjobbade han på en förskola i tre veckor och trivdes jättebra där. På den avdelningen var alla barnen i 1 1/2 års åldern, vilket han först inte trodde skulle vara så kul, men det blev det.
Ja, väldigt tråkigt att han inte fick något jobb denna sommaren. Det hade varit bra om han kunde ta med lite egna fickpengar när vi ska till USA i 12 dagar, där lär det nog gå åt en del pengar. Våndas redan över hur mycket denna resan lär svida i min plånbok. Ja,ja, man lever bara en gång.
Har nu uppnått ett utav mina delmål att gå ned 5 kilo i vikt (lade ju på mig 2 kilo mins bara vid jul och nyår, hm...). Dessa 5 kilona är nu borta och jag ska göra ett försök att uppnå mitt slutmål på 2 kilo ned till - sedan får jag vara nöjd.
Kanske skulle ha ett litet mål till - att lära mig min nya Samsung :) Är ju van vid I-phone, men tids nog ska väl även jag klara av denna mobilen....Avskyr att läsa manualer och brukar aldrig göra det...
Nu ska jag njuta av att vi har ändrat till sommartid och att vädret har blivit varmare ute. Snart kan jag nog hänga undan min vinterjacka och om nån månad kanske jag slipper använda vantar (Ja, jag brukar använda vantar typ 8 månader om året, hihi...)
Må gott alla.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar