Translate

tisdag 25 mars 2014

Vad är normalt....?

Allt jag gör ska jag tydligen "gå in för" så till den mildaste grad....
För tjugo år sen typ så broderade jag för jämnan (ja, då ägde man ju ingen dator, hihi....). Så varje kväll framför tv:n åkte broderiet fram, jag kunde helt enkelt inte ens titta på en film utan att brodera samtidigt.
När man väl hade skaffat sig en dator och skaffade sig ett fb-konto, ja då fastnade man framför den istället (och gör ju det fortfarande). För några år sedan började jag spela "cityville" och höll väl på med det i två år, varje dag. Det kom nya saker man under tidsperss "var tvungen" att bygga i staden, så man gick ju in ofta för att hinne med det - helt sjukt egentligen vad man kan fastna i så oviktiga ting.....
Slutade med detta för två år sedan då jag började inse vad jag lägger min fritid på egentligen och det ångrar jag inte. 

Började därefter med scrapbooking och tillverkade album i parti och minut. Barnen lär ju få med sig var sitt flyttlass redan nu med allt jag har gjort till dem. Tre "mina-första-år-album" var (varför kunde jag inte nöja mig med ett album per barn? (som normala människor gör...)
Jag har gjort oändligt många fotoalbum (orkar inte ens räkna dem) och inspelade videofilmer till varje barn (ja, det är också ett stort intresse, att videofilma och fotografera). Jag fotograferar mycket än idag, det vet alla som känner mig :)
Scrapalbum har de ett helt gäng också, var sitt med alla gruppbilder/skolfoton, ett med alla porträttbilder, ett med alla utomlandsresor, ett med alla deras händelser de första 10 åren och ja, t.o.m var sitt album med all deras idrott de har utövat under deras uppväxt. Mina barn tycker inte att jag är riktigt klok - och det är jag nog inte heller.....haha...
(De kommer bla även också att få med sig 12 muggar med foton på dem själva, ett för varje år under deras första 12 åren, fotogareferade på Liseberg)

Ja, vad har jag fastnat i nu då? Jo nu räkade jag bli admin på en skänkessida här på fb. Inget jag själv hade tänkt på men jag blev tillfrågad i december och funderade nån dag - sedan tackade jag ja till det.
Så nu sitter man vid den sidan och försöker hjälpa till, själv lägga ut en massa skänkesannonser m.m. Väldigt roligt förstås, men så otroligt tidskrävande att vara admin på en sidan som strax har 1000 medlemmar....
Skall skriva ett blogginlägg längre fram om allt som jag varit med om genom den sidan, vilket spänner sig över oerhört positiva saker till enormt negativt tjafsande bland vissa medlemmar också - men det är väl sånt man får räkna med, när vi har en så stor fb-sida. Kan självklart säga att det positiva definitivt överväger, annars skulle jag ju inte vara kvar som admin. Gillar tänket med att det man själv inte behöver, det kan någon annan få bättre nytta utav, det är både miljömässigt och ekonomiskt hållbart att saker och ting återanvänds :)
Ja, så har jag ju börjat blogga också, men det är jag inte så flitig på, som tur är. Måste väl ha nåt vettigt att skriva också (vilket jag nog inte alltid har haft....).
Men som slutkläm på mitt inlägg, har jag nog insett att jag nog inte tillhör de normala...ja, vad nu normalt egentligen betyder?

Åsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar