Translate

torsdag 13 mars 2014

Lite om jobbet och det som händer här i området....

Idag var jag och åkte skridskor med några fritidsbarn, det är alltid kul att få komma iväg på utflykt med bara några barn i taget. Man hinner umgås och prata mer med bara dem i ett par timmar. Det var jag och 6 barn som åkte iväg. Ja, åkte och åkte....när vi stod vid spårvagnshållplatsen så var det ett stopp vid en annan spårvagnshållplats och mycket folk hade hunnit samlas och stod och väntade. Efter typ 10 minuter bestämde jag mig för att vi skulle promenera till ishallen istället och det tog väl en dryg kvart att gå. Precis när vi hade gått i typ 3-4 minuter så hör vi att första vagnen kommer och sedan följer flera efter det. Nåja, det var gott väder och jag tycker det är skönt att promenera och det skadar inte barnen att också få gå en liten promenad. Lite synd tyckte jag dock om dem som hade med sig skridskor och hjälm och fick bära dem hela vägen, dock kan ju inte jag bära 4 par skridskor och 5 hjälmar som var det som var med i denna gruppen. Det blev en trevlig eftermiddag i alla fall, trots att vi då fick lite kortare istid.

I förra veckan var jag på mitt livs första årsmöte för Lararförbundet och det var intressant att få se hur det går till, dock känner jag att jag nog inte längtar tills nästa årsmöte :) . kul var att jag kände igen många personers ansikten fast jag inte kunde namnen på dem men nu fick man veta lite om vilka som innehar vilka poster i förbundet. Det kan ju vara bra att veta. Samtidigt som oss hade GAIS årsmöte en trappa upp och några var nog lite förvirrade när vi stod i hallen till Folkets hus och tog emot alla som kom. Ja, de flesta var väl "gamla rävar" i GAIS och gick direkt upp till andra våningen och vissa fick vi hänvisa upp dit, så de inte hamnade inne hos oss. Ja, då hade de nog blivit besvikna om de hade tänkt gå på fotbollsföreningens årsmöte och hamnade på Lärarförbundets årsmöte istället - det hade vart nåt det....
Föresten, så blev mitt namn uppropat på årsmötet som en utav protokolljusterarna, så snart får man väl hem protokollet för att godkänna det. Hoppas att man kommer ihåg allt som sades och att det inte lär vara några konstigheter i protokollet, men det är det säkerligen inte.Jag blev väldigt förvånad att mitt namn ropades upp som förslag till protokolljusterare (får väl "tacka" min "granne" som föreslog mig, hm.... )

Och så har det återigen varit skottlossning här i området, tar det aldrig slut? Jag har ju barn som är i samma åldrar (ja, jag antar att det är tonåringar, kanske något äldre....). Och det sker ju på dagtid, så då hjälper det ju inte att man skulle ha dem hemma på kvällarna. Jag kan ju inte låta mina barn vara hemma och inne hela dagarna, direkt efter sina skolor, det funkar ju inte. Man blir bara arg över att sånt här ska behöva förekomma.

/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar