Translate

måndag 17 mars 2014

Klädbytardag

Ja igår hade jag en klädbytardag. Jag hade bjudit in en hel del och det slutade med att vi var 7 styckna, vilket så här i efterhand var precis lagom. Hade vi varit många fler hade det nog varit svårt att "rådda i det".

De som ville (vilket var nästan alla) hade rensat i sina garderober och tagit med sig sina kläder som man inte längre ville ha och vi lade ut alla våra kläder i olika rum. Vi som var här har ungerfär samma storlekar så alla kunde gå runt och titta på allas kläder.
Fika, det måste man ju ha, så det började vi med och satt och pratade en stund tillsammans. Sedan gick vi runt och kollade, provade en hel del kläder m.m och de plagg man sedan gillade lade vi tillsammans på mitt vardagsrumsbord.
När alla var klara gick vi igenom ifall det var fler som var intresserade utav samma plagg. Det var väl en 3-4 plagg som två olika personer ville ha men det löste sig snabbt då en av dem avstod. Annars hade vi tänkt dra lott....Kul var att alla faktiskt hittade minst ett nytt plagg som man fick med sig hem.
Tänk om ingen hittade något från någon annan, det hade ju varit lite tråkigt....även om vitsen förstås är att man ville bli av med fler plagg än nya man plockade på sig.
Någon hade bestämt att hon bara skulle ta med sig 3 nya plagg med sig hem, fast jag har för mig att det nog blev 4 plagg till slut.
Hur som helst så blev det mängder med kläder över och jag lovade ta hand om dessa och de kommer jag att skänka bort.
Jag har redan bestämt att jag kommer att anordna en klädbytardag efter sommaren också, i september eller oktober. Då är det nog dags att rensa ut sina garderober igen och skänka bort lite sommarplagg som man har tröttnat på.
Tack för en mycket trevlig eftermiddag!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar