Translate

torsdag 10 april 2014

Renovering, utvecklingssamtal och biljard...

Hej igen! Nu var det nästan två veckor sedan jag skrev något inlägg, hade nästan glömt bort att jag hade en blogg, hihi..
Nej, men då jag är admin på en skänkessida så upptar den otroligt mycket utav min fritid. Man har blivit "beroende" av att hjälpa till på sidan och så är jag en flitig givare utav saker där också. Tycker att det är kul men det är väldigt tidskrävande också.

På tal om tid, när ska det hända något med renoveringen här i husen som jag bor i? Vill att de sätter igång snart och vet att det är beräknat att påbörjas med ett utav huset i ett första läge (utav 26 hus). Då jag bor i första huset så har jag alltid fått höra att det är detta huset som de ska börja att renovera, dock vågar man aldrig lita på detta rykte förrän det verkligen sätts igång.
En annan stor fråga också är ju vad detta kalaset lär kosta. Hur mycket i hyreshöjning kan det bli? Viss renovering ska ju ingå i den hyran man betalar också, men det kommer säkert bli typ 2000:- i hyreshöjning gissar jag. ja, vi får se....och har man råd med detta?

Nu är det dags att gå på alla dessa utvecklingssamtal med sina barn. Båda mina äldsta barn tycker att ämnet Spanska är väldigt svårt. I Engelska är de duktiga båda två, men det är ju inte samma sak förstås, fast det handlar om ämnet språk. Synd att man själv inte kan någon spanska så man kunde hjälpa dem lite bättre. Min yngste har bestämt sig för att också läsa spanska, får se om han tycker att det är enklare....finns ju tyska som ett annat alternativ men det var inget språk som lockade någon utav dem.

Imorgon skall jag träffa gamla innebandyvänner för en kväll med bla biljard - det ser jag fram emot.
Må gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar