Translate

onsdag 29 januari 2014

Resor !!!

Nu har jag bokat en weekendresa till Kiel i Tyskland som jag och en väninna åker på under sportlovet. Jag hoppas att det inte är lika kallt där som det är här i Sverige, men det är det förmodligen...Hur som helst ska det bli kul att komma iväg! Det blir förmodligen en liten shoppingresa....:)
 
Jesper ska förmodligen åka iväg till Prag i Tjeckien under sportlovet, en resa anordnad genom Prague Week, som kommer att ha vuxna med på resan som ansvarar för ungdomarna. Jesper är snart 17 år och det blir hans första utlandsresa utan någon förälder som är med - får hoppas att det inte lär bli nån festresa.....men hoppas att han ska få kul tillsammans med sina kompisar och att de får många upplevelser. Ja om resan nu blir av, det är inte helt klart ännu.
Det är också dags att boka årets sommarresa och i år blir det svårt att välja resemål. Jesper vill jättegärna tillbaka till Spanien igen, helst till samma ställe eller i närheten. Men det vill inte jag, jag vill ju alltid åka till nya ställen. Det blir någonstans runt medelhavet iallafall, om jag inte unnar oss en resa till New York, men det blir ju betydligt dyrare förstås. Vi får se, men det är nog dags att börja söka resor nu, priserna lär ju inte gå ner precis ju längre man väntar, snarare tvärtom.
Så är fjärde veckan avklarad vad gäller detta med att få ner mina 5 kilon och denna veckan gick jag upp - usch och fy så trist. Nåja, det var visserligen bara 0,2 kilo så det var ju inte så mycket, men man vill ju att det går åt rätt håll. Så nu är resultatet totalt -3,3 kilo efter första månaden. Dags för nya tag nu i februari. Det blir ju svårare för varje kilo.
Jag har nu skaffat mig en annan väckarklocka också, som har 24 timmar - mycket bättre än den engelska varianten på bara 12 timmar, den gillar jag inte alls. Känns väldigt konstigt att titta på klockan på kvällen då siffrorna visar typ 7.30 istället för 19.30 - man kan ju tro att det är morgon, hihi...
Må gott alla vänner!
/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar