Translate

tisdag 4 februari 2014

Resor fortsättning....

Att det ska vara så svårt att välja.....har ikväll varit hos nära vänner till mig för att få lite tips och hjälp i sökandet efter sommarens semesterresa med grabbarna. Denna gången ville Jesper vara med och bestämma vilket resemål det blir - men vi tycker ju olika. Det enda vi egentligen är överens om är att vi vill resa iväg i två veckor, sedan börjar olikheterna.
Jesper vill tillbaka till Costa del Sol-kusten i Spanien där vi var förra sommaren, men det är inte jag så sugen på. Jag vill ju egentligen alltid resa till nya ställen hela tiden. Ja, Jesper kan väl tänka sig andra ställen också, bara det är i Spanien. Nja, det krymper ju utbudet förstås. Vi har tittat på både Barcelona (där hittade vi ett billigt hotell i centrum men då var det ju ingen pool, eller så hittade vi ett annat billigt hotell strax utanför). Men när vi sedan letar efter billigt flyg, ja då är det med 2 byten eller ett byte med övernattning, nä, inte aktuellt).
Kollar även in Kanarieöarna, Ibitza men antingen är flyget dyrt eller så är hotellen dyra. Kollar även lite på Grekland, de grekiska öarna, bla Kos men efter två timmars sökande (ja, till flera andra destinationer också, bla New Jersey i USA) så har vi inte hittat något som är WOW ännu. får väl fundera lite till.
Om vi åker till New Jerey så kan vi få bo gratis hos en vän sedan många år (ja en vän jag aldrig träffat men som jag håller god kontakt med här på fb) men det lockade inte riktigt Jesper heller, hm....). Annars hade det ju bara varit flyget som vi betalade för, men han tycker bla att flygresan blir för lång, plus att han isåfall vill till New York istället). Det är svårare nu när grabbarna är äldre, förut kunde jag bara boka något och säga att vi ska resa dit, men det funkar inte längre.....
Vi får kolla vidare på detta en annan dag, men snart får vi bestämma oss, det blir ju dyrare ju längre tiden går.
Då detta tog sina timmar ikväll hann jag inte med att testa crosstrainern igen, det får bli imorgon. Trodde att grabbarna skulle gilla den också, särskilt Jesper som ändå springer på gymet 4 gånger i veckan, men det var ingen utav dem som var så pigg på att testa denna. Ja,ja, då får jag ju ha den ifred i alla fall.
Alexander är nu inne på sin andra vecka som han är hemma från skolan och är sjuk. Han har i över en vecka haft ont i halsen. Jag har tittat i halsen och ser att han är röd men ser dock inga vita fläckar som tecken på halsfluss. Funderar ändå på om vi ändå inte ska åka till läkaren när det inte verkar gå över efter en mer än en vecka? Han säger att det gör ont när han sväljer men att det är bättre nu än hur det var de första dagarna. Får väl ringa sjukvårdsupplysningen först och höra med dem om man behöver åka in.

Ha det gott alla!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar