Translate

söndag 12 januari 2014

Blandad kompott idag....

Har nu varit och hejat på Backadalens veteranlag som har spelat mot Zenith och vann rättvist med 2-0. Bra jobbat och visst blev man sugen på att själv börja spela igen.....får se om det kan bli verkligehet igen eller inte. Måste boka en läkartid för mitt knä först och se vad som kan göras.




Nu är det dags för att "dansa ut julen" - och det lär ta sina timmar att plocka ner allt igen (typ 137 tomtar och byta alla gardiner m.m - varför pyntar jag så mycket?). Lite stjärnor i fönstren och ljusslingan på balkongen får nog sitta kvar ett litet tag till.....

Hoppas också att Jesper kryar på sig, idag är det tredje dagen han har feber. Ja, de är inte stora barnen när de är sjuka. Har lovat barnen att köpa pizza idag. De brukar få det när de är sjuka, vilket inte är så ofta, som tur är.

Den sedvanliga promenaden skall strax göras också, men fy så kallt det är. Nu är det minusgrader och det är man ju inte så van vid denna vintern. Frusen som jag är hade jag gärna behållt plusgraderna hela vintern, det gör inte mig något om snön lyser med sin frånvaro och det gör nog inte mina barn nått heller. Nu är de så stora att pulkaåkning och snowrazer inte lockar längre.

Ha en go söndag alla!
Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar