Translate

söndag 5 januari 2014

Nyårslöften klara....

Ja, så har jag filat lite på mina nyårslöften. Är med i en grupp på facebook där vi är många som skriver in våra nyårslöften och uppdaterar efterhand hur det går, samt summerar efter året. Förra året lyckades jag genomföra 7 utav 10 löften (en var väl lite tveksam kanske....). Nu har jag 10 nya löften som ser ut så här:



- Gå ner 5 kilo
- Promenera 1 mil i veckan (får vara lite realistisk...)
- använda plackers och flourskölj minst 3 ggr/vecka (också lite mer realistiskt...)...
- träffa minst en vän som jag inte har träffat på många år (förra året träffade jag 2 olika som jag inte sett på över 10 år)
- laga en ny maträtt som jag inte gjort tidigare, varje månad (så 12 nya maträtter ska jag minst pröva på).
- Boka en utlandsresa för mig och mina tre grabbar
- gå handledarkurs för att kunna övningsköra med min son (och självfallet övningsköra med honom)
- rensa ut/slänga/skänka/sälja en fjärdedel av mina garderober (ja, innehållet i dem )
- ha ett lugnare tempo på jobbet, ta ut mina raster
-och avslutningsvis ha ett fantastiskt roligt år tillsammans med nära och kära!!!


Hittills har jag ändrar mina kostvanor till att avstå all choklad som jag åt hela december månad, åt nog nästan choklad varje kväll, usch..., äter lite mindre portioner och framförallt så har jag promenerat varje dag. Men det är ju lätt att göra nu när man är ledig. Värre blir det att ge sig ut sent på kvällen efter att ha arbetat en hel dag, lagat mat, diskat och gjort alla andra måsten här hemma som man alltid har varje dag. Om det dessutom regnar, ja då lär jag nog inte komma ut.....men 1 mil i veckan ska jag ha som mål att jag ska hinna med iallafall.

Har nu två dagar kvar av min ledighet (av totalt 19 dagar ledigt...). Vad lätt man vänjer sig till att vara ledig från jobbet! Visserligen trivs jag toppen på min arbetsplats, men det är ju inte fel att få vara ledig förstås.

Ang. nya maträtter, så ska jag verkligen satsa på att göra lite nya, är så trött på att man alltid lagar samma 10-tal rätter jämt.

Ser fram emot att min äldste son ska få börja att övningsköra, han längtar efter det.

Skall också fundera på vart nästa utlandsresemål ska bli, det hade ju varit kul att resa med grabbarna till USA. De vill dit men det är ju inte billigt att resa så långt och inte kan man resa direkt från Sverige heller, man måste ju resa via nåt annat europeiskt land först. Vi får se vart det blir. Snart är väl de stora grabbarna så stora att de snart inte vill följa med sin mor på resor (nja, det kanske beror på resemålet också förstås :) )
Så slutligen ska jag ha ett underbart fantastiskt roligt år 2014, det hoppas jag!!!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar