Translate

torsdag 2 januari 2014

Nyårsafton och nyårslöften....

Ja så är det redan den 2:e januari och nu måste man vänja sig vid att skriva 2014 - det brukar ta några tillfällen innan man kommer in i det.
Nyårsafton tillbringades med två väninnor och alla våra grabbar vi har, totalt 7 st. En utav dem har även en tjej men hon var på fest - man märker nu att ens barn börjar växa upp och inser att de inte alltid längre vill umgås med oss föräldrar utan göra egna saker.
Hur som helst så var det en mycket trevlig kväll med bubbel, god mat, bubbel, trevligt sällskap, bubbel, smällare som sköts av, bubbel, fyrverkerier som tittades på, rött vin och så lite bubbel till.....
Vid halv tre på natten beslöt vi oss för att gå hem tillsammans, jag och en kompis och våra 6 pojkar. Det tog knappt en halvtimme.
 
Just det, jag höll ju på att glömma att berätta att jag kvart i tolv snubblade i hennes trädgård då jag inte såg att det blev en höjning utav altankanten (eller om det kanske var all bubbel som också påverkade att jag inte såg kanten/snubblade....). fick vansinnigt ont i högra överarmen och hade det resten av kvällen, men det var en mycket trevlig nyårsafton. Tack alla ni som var med.
Innan vi skulle åka iväg på nyårsfirande hittade inte jag min nyckelknippa och som jag letade....även min äldste son hjälpte till att leta. Vi letade i 20 minuter och sedan åkte vi iväg ändå (barnen har ju hemmanycklar).
Morgonen därpå hittade jag i alla fall mina nycklar - de låg i en sko!!! Vilken tur.
Armen då? Jo, jag hade fortfarande jätteont och tänkte åka in till akuten.....men hur kul är det att åka in till akuten den 1:e januari? Nä, jag beslöt att ta tabletter och vänta en dag till, då är det ju vardag och man kan gå till sin vårdcentral istället. Men idag när jag vaknade så har jag inte alls lika ont längre. fast ont gör det hela tiden, särskilt när jag lyfter armen, men jag har väl helt enkelt bara fått en rejäl smäll.
Jaha, så var det detta med nyårslöften då? Förra året hade jag 10 nyårslöften som jag bla skrev om i en grupp som jag är med i (en grupp om våra nyårslöften, hihi....man kan vara med i grupper om vad som helst här på fb....). Jag hade hur som helst infriat 7 utav 10 löften (nja, en av dem är väl tveksam förstås) men det är ju ett mycket bra resultat.
Jag ska fundera lite till på vilka löften jag ska ha i år, dock är några redan klara, vilket är följande:
  • Gå ner 5 kilo
  • promenera 2 mil i veckan (kanske blir svårt att hinna med förstås, 1 1/2 mil är nog mer realistisk)
  • använda plackers och flourskölja varje dag - hahaha, sicket löfte.....men det är viktigt att inte slarva med det och "bara" borsta tänderna.
  • Ytterligare träffa gamla vänner som jag inte har träffat på många år (hade det förra året och då träffade jag 2 vänner som jag inte sett på över 10 år).
Ja det är början av min lista i alla fall, får se om det blir fler. (Rensa ut bland mina 80 klänningar kanske.......)
/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar