Translate

torsdag 9 januari 2014

Ja, jag är nöjd!!!

Ja, nu har det gått en vecka sedan jag startade detta med att gå ner de okynneskilona jag lade på mig i höstas. Ja, bara i december lade jag på mig minst 2 kilo - fy. Efter en vecka så har jag gått ner 1.8 kilo, är väldigt nöjd med det resultatet, men fasar över hur resultatet i vecka 2 kommer att bli. Men jag ska räkna med att det kommer att bli både upp- och nedgångar (nja, inte uppgång i vikt hoppas jag, men kanske att inget händer på en vecka). 5 kilo ska minst bort!
Har varit flitig med mina promenader och efter en sammanräkning så har jag under första veckan i januari (startade 2/1, den 1/1 blev en slappardag efter nyårsaftonens fest....hihi....) gått 2,4 mil - det är ett resultat som jag är mycket nöjd med.

En sak som jag tänkte på igår är att nu när jag har börjat jobba igen så blir ju promenaderna på kvällstid, när det är mörkt ute. Jag borde verkligen skaffa mig en reflexväst eller i alla fall hänga på mig lite vanliga reflexer. Varför tillverkar man inte alla ytterplagg med färdiginsydda reflexband eller liknande, så behöver man inte tänka på det? Tänker också på min äldste son som gillar att ta kvällspromenader och både han och jag lyssnar ju på musik samtidigt och hör ju då inte trafiken. (Jag måste förövrigt alltid ha hörlurar som sitter utanpå öronen, de man sticker in i öronen trillar ju alltid ut, jag kanske har konstiga öron.....) Ja, jag vet inte om jag sett nån som springer eller går en power walk (de som promenerar fort utan hund.. ;)...) utan några hörlurar i öronen. Jag lyssnar alltid på musik när jag promenerar ensam.
 Min mellanson lade in massvis av musik som han tror att jag gillar. Nja, mycket är bra men en hel del av musiken kunde jag varit utan. Får väl rensa nån dag :) . De jag inte gillar är främst supersnabb instrumental musik, fast det gör ju att man raskar på stegen lite mer förstås....
Oj, så ointressant blogginlägg denna gången också.....nåja, nu raderar jag inte, den får bli såhär tråkig.
Avslutar väl med lite dåliga skämt:
-Och så var det musikern som fick utskällning efter noter.....
Nä, så dålig den var, här kommer en ännu sämre:
-När fyller du år?
-28 februari.
-vilket år?
-Varje år!
Må gott alla mina vänner/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar