Translate

lördag 25 januari 2014

Dags att vakna upp.....

I veckan gick min väckarklocka sönder och jag bad då om att få Alexanders väckarklocka, då både han och de andra grabbarna ställer sina mobiler på ringning istället. Snart är jag väl ensam om att vara så gammalmodig att använda en väckarklocka på nattduksbordet istället för mobilen :). Men jag gillar att ha det, dels så är det enkelt att kunna använda snooze på den samt att ibland behöver man ju ladda mobilen under natten (ja, jag vet att man såklart kan ladda den här i sovrummet också, men jag brukar ladda den i hallen så jag inte glömmer mobilen på morgonen). Nåja, då jag sta ställa in tiden på den - ja då har den endast 12 timmar istället för 24 timmar - åh nej, engelsk tid med AM och PM, det vill jag inte ha. Klockan indikerar enbart ett litet AM i hörnet eller så indikerar den ingenting. Ställer klockan och ställer även in väckningstiden men inser efter ett par timmar att jag nog kan ha gjort fel, vilket jag också gjorde. Jag hade ställt den på väckning kl 6.00 på kvällen. Nej, usch så jobbigt med en klocka som bara visar 12 timmar, jag vill kunna se alla 24 timmarna som dygnet har. Sedan tar jag Jespers väckarklocka som har massor av knappar som är obegripliga att förstå och jag inser att jag inte fattar hur man ställer in varken tiden eller något annat på den. Hur svårt ska det vara egentligen. Ger den nu till min son Alexander och ber honom fixa klockan och hoppas att han kan fixa det. Han klagar ju alltid på att jag är så oteknisk så då kan han ju bevisa att han är mer teknisk utav sig än vad jag är. (Ja, det har han väl bevisat förr också, i alla fall vad gäller alla funktioner som finns på mobiler.....).
 
Idag har jag och de stora grabbarna varit och shoppat i Ullared. Vi var där i 4 timmar (jag hade ju gärna gått ett par timmar tillförstås) men kanske lika bra att det inte blev fler timmar, då hade jag förmodligen handlat för ännu mer pengar.
Är i valet och kvalet om jag ska ta min halvtimmes promenad idag eller om jag med gott samvete kan hoppa över den idag, då jag har gått i affären i flera timmar. Jag promenerade 45 minuter igår och kan ju promenera 45 min imorgon också, som kompensation, hihi....Man har ju en hel del att packa upp efter shoppingen också. Tror att det får bli en slapparkväll :)
/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar