Translate

fredag 28 november 2014

Två av mina söner....

Nu finns det en person som gillar att dricka kaffe i min familj, och det är inte jag ;)
Min 15-åring har börjat tycka att det faktiskt är rätt gott, med socker i förstås. Själv håller jag mig till te, som jag tror att jag dricker rätt mycket, eller kanske inte...... då jag ofta värmer om samma kopp te både en och två gånger. Men jag går nog omkring med min halvljumna tekopp  :)

Idag höll jag på att halka två gånger, det var väldigt halt ute på förmiddagen idag. Jag hoppas verkligen inte att det är lika halt på söndag, för då ska jag och min 17-åring åka upp till Skövde för att hälsa på min syster, hennes kille och min mamma och jag har inga vinterdäck på ännu. De kommer att sättas på på måndag morgon.
Det är ungefär 16 1/2 mil mellan Göteborg och Skövde och jag kommer att köra ut från Göteborg och köra in till Skövde men tanken är att Jesper ska köra så mycket han vill och orkar däremellan. Då får han testa på att köra lite längre samt att köra mer på motorvägar. Vi får hoppas att det inte är mycket trafik på vägarna och att vi inte lär bilda bilkö bakom oss. Det är ju synd att det inte är tvåfiligt hela vägen eller åtminstone 1-2väg (typ 3 filer som efter varje korsning byter mellan 1 till 2 filer, de vägarna är också ok, men det är ju ännu många mil med bara 1 fil - trist...samt fartkameror uppsatta (men de behöver vi ju inte bekymra oss för när Jesper kör, men kanske om jag hade kört, hihi.....).

Idag fick jag och två andra admins var sin hemmgjord blomgrupp av en medlem från vår skänkessida som vi har här på facebook. Så gulligt gjort, jag blev jätteglad. Vår sida har nu fått 3500 medlemmar på 7 månader, inte dåligt. Det kommer in nya skänkesannonser varje dag, så kul.

Ha en härlig 1:a advent alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar