Translate

måndag 24 november 2014

Jag är arg, humoristisk och givmild.....

Jag tittade litegrann på tv-programmet "Lyxfällan" förut och så arg jag blev......denna gång var det en man som tjänar 90 000:-/månad (ja, ni läste rätt....) och som behövde hjälp utav Lyxfällan då hans utgifter tydligen gick på 97 000:- i månaden. Varför ska han få hjälp? Har man den höga inkomsten ska man baske mig fixa att klara av sin egna ekonomi. Hjälp andra som är i större behov istället. Fy så trött jag blir....orkade inte ens titta färdigt på programmet, ja, jag hade visserligen inte tid till att se klart det heller....

Häromdagen övningskörde jag med min son och två utav hans kompisar åkte med. De hade beställt pizza och Jesper körde dit och hem. En av grabbarna i baksätet sa:
- Vad heter det när man kan göra flera saker samtidigt?
Och den frågan kunde ju jag naturligtvis inte motstå att besvara så här:
- Det heter "kvinna" :)
Vad de skrattade grabbarna där bak i bilen. vet dock inte om Jesper som körde tyckte att hans mammas svar var lika kul, men han sa inget åtminstone!
En annan sak vad gäller tonåringar - hur disträ kan man vara? Jag bad en av sönerna att ta med en påse med saker till deras pappa. Jag sa att jag ställer påsen mitt på tröskeln in till hans rum.
En stund senare har han gått iväg (typ 5 min senare) och jag går sedan dit några minuter senare och ser att påsen ligger kvar!!! Då har han klivit över påsen utan att reflektera över varför det ligger en påse mitt på tröskeln!!! Till hans försvar så har han säkert ärvt det från mig, som också kan vara lite disträ emellanåt. Nåja, han fick bära bort påsen dagen efter istället.
Igår kände jag mig verkligen nöjd, jag och en kompis till mig åkte in till Hagateatern och och lämnade in kläder, sängkläder, täcken m.m som kommer att överlämnas till ett härbärge för hemlösa. Man känner både att man har bidragit en del, med både varma kläder och jag lämnade in två fina täcken också, samt att det är skönt att få lite utrensat här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar