Translate

lördag 15 november 2014

Jag kände mig lurad....

Igår blev jag riktigt sur.....jag hade lite bråttom och gick 10 minuter ner till spårvagnar och bussar. Väl där ser jag både 31:an och 16-bussen stå inne. En chaufför kliver på 31.an och jag frågar om den går ner till Eriksberg. Ja, det gör den, säger han. Vad bra tänker jag och sätter mig i bussen och den åker iväg - åt helt fel håll!!!! Men vad? Jag går fram till chauffören och frågar varför han inte var schysst nog och berättade att denna turen gick åt andra hållet och skulle ta 40 min innan den kommer till Eriksberg.
 
För er som inte vet så är denna busstur en runda som åt ena hållet tar ca 5 minuter till Eriksberg och åt andra hållet 40 minuter. Om man frågar chauffören om den går till Eriksberg borde han väl fatta att man ville ta bussen som går i andra riktningen, dvs att det enbart tar 5 minuter dit man ska, alternativt säga att man kan ta buss 16 som stod inne på perongen också (som också tar 5 minuter ner till Eriksberg).
När jag frågar varför han inte berättade detta, sa han bara: -Kolla i tidtabelllen!
Så arg jag blev, jag fick då åka en hållpats hemåt där jag bor och kliva av och sedan promenera nästan 10 minuter tillbaka igen, samma sträcka jag redan hade gått innan.
Alla som arbetar med människor är inte lämpliga att ha dessa yrken. Man bör kunna vara lite social och varför inte trevlig mot kunderna, de som åker med i bussarna.
Hur som helst så tog jag mig ner dit jag skulle och hann precis tills quizen skulle starta, med ett lag med mina arbetskamrater. Och kvällen blev mycket trevlig och vi vann dessutom tävlingen, kul!

Idag har jag gjort lite ärenden och åkte sedan till Lidl för att handla, vilket jag oerhört sällan gör och det förstår jag varje gång - varför jag så sällan åker till Lidl. Jo, för allt man behöver finns inte i den affären, så man måste alltid åka till ytterligare en mataffär. Tidsödslande...
Fick sedan åka till Willys och handla resten.
Måste även berätta att där inne på Lidl är en man och handlar (ja, flera män förstås) men denne man har enbart på sig en T-shirt och ett par shorts - och det är november månad! Jag undrar om det är ett vad om att ha shorts på sig så länge man kan in på hösten, för inte väljer man frivilligt att gå så tunnklädd? Själv gick jag omkring i vinterjacka och det är väl egentligen på gränsen till för varmt. Men jag svettas hellre än fryser.
Ha en go helg alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar