Translate

torsdag 20 november 2014

Fruktansvärd fräckhet.....

Jag sitter och kollar på ett avsnitt på "Lyxfällan". För att få in pengar så anordnas en loppis inne i Nordstan här i Göteborg.
Paret säljer det de kan, en pratar med någon ev köpare och den andra packar upp flera saker. Alla som går förbi borde se att det är genom Lyxfällan de har fått lova att ha en privat loppis mitt inne på torget i Nordstan (vem får ha det annars?).
 
Efter ett tag hittar de inte sitt kassaskrin - någon förbipasserande (eller kumpan till ngn som pratade med den ene utav paret) passar då på att stjäla deras kassaskrin. Jag blir så arg när jag hör detta - hur fräcka är folk egentligen. Här är det ett par som har sökt professionell hjälp för att få bukt med deras katastrofala ekonomi och de säljer av sina ägodelar. Då stjäl man de pengar som de har fått in. Helt otroligt fräckt (för att använda snälla ord här i skrift...)
Visserligen kan jag tycka att de med 2 inkomster (44 000:-/mån) bör kunna leva på de pengarna utan att hamna i denna knipan, men så är det ju med lyxfällan. De som är med där borde utan broblem klara sig på sin inkomst i förhållande till sina utgifter, men de överkonsumerar ofantligt....
Hur som helst så var Lyxfällan schyssta och stod för förlusten på loppisen och gav dem 4000:- (som de uppskattade kunde vara i kassaskåpet).
Nu ska jag också berätta om något som säkert gör en del upprörda - jag har nu julpyntat färdigt :)
Jag vet, alldeles för tidigt, men om en vecka är det faktiskt 1:a advent.
Jag kommer inte tända adventsljusstakarna förrän nästa helg dock och julgranen får vänta ett par veckor innan den kommer upp.
Det tog flera timmar under 4 kvällar att få upp alla julgardiner överallt och allt julpynt.
Ska fixa upp en ljusslinga på balkongräcket också samt pynta ihop en egen adventsljusstake :)
1:a advent är ju nästa söndag, men jag kommer att tända upp adventsljusstakarna på fredagskvällen - det tror jag många andra gör också. Känns ju lite tråkigt att vänta nästan hela helgen och först tända dem på söndagen....
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar