Translate

fredag 7 november 2014

Funderingar och händelser imorgon....

Varför går ens fritid så fort? Hur kan tid upplevas så olika? Att ha väldigt roligt en kväll får ju timmarna att flyga iväg men att stå i kö och framförallt att sitta i telefonkö, ja då står tiden nästan stilla.
 
När man står i telefonkö så uppskattar jag när de har systemet med att få veta antingen beräknad svarstid eller vilket nummer jag har i turordningen. Men allra helst att de faktiskt säger att de kan ringa upp när det är min tur i turlistan. det finns väl få saker som är så tråkiga som att sitta i telefonkö?
En sak som jag funderat på är att jag trivs bäst med lite stress och det är också då jag får mest saker gjorda. Har jag en hel söndag oplanerad, ja då blir det inte mycket saker gjorda, men har man typ 45 min på sig, ja då ska man helst göra tre saker samtidigt för att hinna. Konstigt att man fungerar så. Antingen slappar jag framför tv:n och/eller datorn eller så ska jag både laga mat, diska och fixa med tvätt, kolla post m.m samtidigt. Varför inte göra en sak i taget?

Imorgon kommer tre vänninor på besök, vänner som jag inte har sett på länge, vissa har jag inte träffat på flera år, ja det ser jag fram emot. Hade ju tänkt förbereda lite ikväll, men fredags-slappar bara.....så då blir det till att stressa med allt timmen innan de kommer, då jag även ska till frisören på förmiddagen.

Till frisören, ja, jag gör väl det vanliga. Har sett likadan ut i håret i jag vet inte hur många år egentligen. Där borde jag verkligen förändra något, vilket jag får påpekanden ifrån några utav mina kollegor. Jag har flera kollegor som verkligen är duktiga på att förändra sig, att våga.
Ha en trevlig helg alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar