Translate

fredag 31 oktober 2014

Arg, besviken, glad och nöjd idag....

Så man kan vela ibland....har flera vänner som strax ska ner till "Villan" för en halloween-quiz och frågade om jag vill följa med. Ja, det låter ju kul, särskilt eftersom det är just Halloween ikväll, den 31 oktober, då är det ju kul att hitta på något trevligt.

Samtidigt har jag barnen denna helgen - ja, jag vet, de är stora nu... - men mina två stora grabbar är ikväll ute för att umgås med sina vänner och det är bara jag ock Felix hemma, min 12-åring. Det känns inte helt kul att gå iväg då när jag isåfall får lämna minstingen ensam hemma. Nä, jag stannar hemma och vi myser med en massa godis och läsk (och var sin dator, hihi...).
Just denna veckan (ja, även påskveckan) är ju godiset mycket billigare och såklart köper man på sig en hel del. Man vet ju heller aldrig om och hur många som kan tänkas ringa på dörren för "bus eller godis". Men idag har i alla fall inte några ringt på, ännu. Förra året var det flera styckna. Nåja, då blir det ju mer godis över till oss själva, hihi....

Tror jag skrev i någott tidigare inlägg om att min Michael Kors-väska gick sönder :( Ja, den är visserligen inte äkta, men den höll bara i ett par månader....men det kan ju också bero på hur mycket man stoppar ner i väskan förstås. för egen del får jag ju ofta lägga väskan på golvet i bilen då bilbältesljudet kan tjuta om jag ställer väskan i passagerarsätet. Nu för tiden läggs ju även min nya I-pad ner i handväskan. En I-pad som all personal fick från jobbet, det var toppen. Det är t.o.m roligare att använda I-padsen än vad jag trodde. Ju mer man lär sig, ju mer kan man och ju roligare blir det såklart. hur som helst så har jag nu lagat den hos skomakaren vid Vårväderstorget. 80:- och det blev väldigt bra, han är duktig! Har gått till andra skomakare tidigare, men tycker att han vid vårväderstorget är bäst. Han har hållt på med detta i över 20 år i alla fall, så länge jag minns. Jag är nöjd, det är värt 80:-. Nu sa han att det lär hålla för mycket, tack!

Jag har en skänkessida tillsammans med några andra goa tjejer och idag blev jag riktigt arg. En medlem skänkte flera möbler (ja, det är ju bra) - om det vore så väl. Men jag upptäckte tidigt (jag både misstänkte och fick pm från några medlemmar om detta) att hon i smyg skickar pm till de intresserade för att sälja möblerna istället. Visst, det var fina möbler och jag kan förstå att hon vill ha pengar för dem, men då undrar jag varför man väljer att lägga upp dem på en skänkessida och inte på en säljsida? Vill man skänka, använd en skänkessida - vill man sälja, använd en säljsida. Sedan skulle allt bort idag då hon flyttar - varför kan man inte ha lite mer framförhållning och lägga in detta några dagar innan man flyttar? Ja, det spelar väl ingen roll i och för sig, men när man som admin påpekar flera gånger, skickar pm till henne ang. att hon inte får sälja och hon hela tiden låter bli vad jag som admin skriver och läser inte ens mitt pm - till slut tröttnade jag och tog bara bort alla hennes annonser och blockade henne från sidan. Men då hade det gått så många timmar och hon hade säkert redan fått fixat köpare till sina möbler. Nåja, livet är mer än fb och skänkessidor, nu ska jag ta helg och hämta godiset och hälla upp lite cola till mig och Felix.
Ha en go Halloween alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar