Translate

torsdag 2 oktober 2014

Fest, utflykt och överraskning.....

Först måste jag berätta om dagens utflykt med fritidsbarnen på jobbet.
Vi åkte till en nybyggd lekplats och hade två härliga timmar där, vi åt vårt medhavda mellanmål och fikade chokladmuffins som jag och några barn bakade i förra veckan.
När vi stod uppställda och klara för att gå iväg till spårvagnen, då frågade ett utav barnen om vi hade med oss våra muffins, vilket vi inte hade...... då vi hade glömt att vi skulle ha med dem. Ja, det var ju en hel vecka sedan vi bakade dessa, inte har vi vuxna så långt minne, hihi, men barnen glömmer såklart inte detta :)
Efter att vi har lekt, ätit mellanmål och fikat så frågade min kollega: -Vad gör vi med alla smörgåsar som blir över? -Ska vi lämna dem till de 5 "väldigt glada" personerna som satt på parkbänken en bit bort? -Ja, det gör vi, tyckte vi båda. Sagt och gjort, hon gick bort till dem och de blev oerhört glada, gav henne en kram och kallade henne för "Guds ängel". Så lite som krävs för att göra andra människor glada :)
Sedan måste jag berätta om kvällen igår, när jag och tre andra tjejer åkte in till kommunbaren på Valand. Kommunbaren är alltid en onsdag på något uteställe från kl 17.00, för alla kommunanställda i Göteborg med omnejd.
Det började katastrofalt, då cateringfirman hade fått beställning på 500 gäster, men när jag kom dit kl 18.00 (en timme efter öppning) då var det redan 800 gäster där......vilket gjorde att maten redan var slut. Det enda som fanns kvar var lite salladsblad, fetaost och oliver - och jag som inte ens gillar oliver.....så min tallrik bestod utav salladsblad med fetaost...och det var långa köer till "maten" (nja, mat kan man ju knappt kalla det...) och precis när jag var framme vid matbordet, ja då tog tallrikarna slut - suck. Till slut kom nydiskade tallrikar och jag fick i mig lite salladsblad....jag kan inte påstå att mitt humör var på topp precis....
Efter en stund spelade "Partypatrullen" (för er som inte vet detta så består bandet utav ett par gamla medlemmar från Snowstorm), de var grymt duktiga. Vilket ös det blev framme vid scenen. Folk sjöng med, dansade till deras låtar och ja, det var en jättego stämning. Och helt plötsligt blev mitt humör på topp, jag hade en jättetrevlig kväll och dansade väldigt mycket. Ja det var riktigt kul.
Kan nämna att dessa tillfällen med kommunbaren har vi 4 gånger per år, jag skall säkerligen gå på nästa tillfälle också :)
Väl hemma vid 23-tiden, då var jag väldigt hungrig, så hungrig att jag ställde mig och stekte upp en hamburgare som hade blivit kvar efter att mina barn hade ätit det som middag.

Förresten kan jag nämna att vi på jobbet nu har bestämt att vi i oktober månad skall ha något rosa på oss varje dag, ja för de som vill förstås. Vi är väl 4 st som tänker genomföra detta :)

Ha en go helg alla (då mitt nästa blogginlägg förmodligen blir först i nästa vecka).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar