Translate

fredag 19 september 2014

Ibland har man tur....

Idag åkte jag och Jesper till Elgiganten för att köpa en ny laddare till hans relativt nya laptop. Han hade råkat ha den i golvet när han dammsög - så klantigt kan jag ju tycka...
Nåja, vi köpte en sån där allround-laddare som skulle passa till datorn (det var med typ munstycken, ja säkert fel ord, men ni vet vad jag menar..) i 8 olika storlekar, för 499:- (100:- i rabatt). Vi åkte hem, öppnade den och givetvis så passade inte en enda utav dem, så irriterande. Jag åkte iväg en gång till och var då på lite grinigt humör för att de sålde en som skulle passa, men som inte gjorde det....
Väl där igen så hade de ingen annan utan skulle beställa en annan som säkert skulle ta flera veckor innan den skulle komma, men killen letade runt på lagret en stund först och kom sedan ut med en laddare som han trodde kunde passa - och "kors i taket" - den passade. Jag fick tillbaka mina pengar för den första och undrade vad denna då skulle kosta. Då svarade han: -Inget, du får den utav mig. Så glad jag blev :) Och det blev Jesper också då det faktiskt var han som sparade in på dessa 500:- efterson jag tyckte att han skulle betala den med sin månadspeng.
I förra veckan (eller var det denna måndagen....glömmer ju av hur länge sedan det var...) så åkte jag till läkaren och parkerade på backaplan (där det är gratis parkering från kl 9.00). Det glömde jag bort och när jag kom ut från läkaren och gick till bilen (klockan var då 8.50) så stod där en p-vakt som skrev en p-bot till mig. Men hon var vänlig nog att riva den då jag kom precis - så där sparade jag in väldigt onödiga pengar för en p-bot.
Ja ibland har man tur!!!
Ha en go helg alla jag känner och kram till er :)
ps. För övrigt önskar jag att det bara fanns en sorts dator, en sorts mobil, en sorts tv, ja ni fattar.....så mycket enklare livet hade varit då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar