Translate

onsdag 8 oktober 2014

Trasiga saker och trasiga människor....

Häromdagen gick min Michael Kors-väska sönder i ena bandet - så tröttsamt.....visst, jag vet att den inte är äkta, men hade ju önskat att den höll längre tid än några månader. Och då använder jag inte den dagligen, då jag gillar att byta och använda olika handväskor. Den var köpt i Turkiet för 300:- istället för nästan 3000:- som den kostar om man köper en äkta MK-väska....
Jag köpte för ett par år sedan en Desigualväska och efter ett år så gick dragkedjan sönder (och jag som trodde att dessa lite dyrare väskor höll god kvalité) - eller så är det helt enkelt så att jag har för mycket "skräp" i mina handväskor :).

Det har flera gånger varit som jag skrev i en statusuppdatering häromdan, att ibland så tjuter ljudet för bilbälte om jag lägger handväskan på passagerarsätet. Oftast får väskan hamna på golvet istället, hm....Nåja, I-landsbekymmer, jag får se till att inte fylla väskan med en massa innehåll som jag med största sannorlikhet inte lär behöva...
Men åter till min MK-väska, visst borde väl en skomakare kunna sy/limma ihop den igen, det borde inte kosta så mycket...
Igår såg jag på tv-programmet "Svenska Hollywoodfruar" - ja, jag vet.....inte det bästa programmet man kan se, men jag kan bara inte låta bli att bli förfärad av Gunillas olika nycker. Tänk att man kan tycka att det är så intressant att följa andra människors intriger. Jag ska väl inte skriva för mycket så här offentligt på nätet, men för att uttrycka mig snällt - Gunilla är inte som alla andra....(vilket gör att det såklart är mer intressant att se programmet). Skulle det vara vardagliga människor som hela tiden är artiga och trevliga mot varandra, ja då hade inte programmet fått dessa tittarsiffror :)
Ha det gott alla!
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar