Translate

onsdag 22 oktober 2014

Musik, rosa oktober och annat.....

Så mycket tid man lägger ner på att sitta vid datorn....och framförallt vid facebook. Man vågar inte räkna efter hur många timmar i veckan det blir....och man (eller jag i alla fall) har ofta på tv:n samtidigt, äter samtidigt....m.m Man gör lite av varje.

 Något som jag sällan (ja, väldigt sällan) sätter på, så är det musik. Jag har en stereoanläggning i vardagsrummet som jag haft i över ett år och inte ens kopplat in - katastrof.....(borde väl inte ens erkänna detta, hihi....). Men jag har ju inte heller köpt någon ny musik på åratal. Har jag vänner hemma så kopplar jag ju upp laptopen till tv.n och kör med spotify eller youtube. Nu för tiden vet man ju knappt vad alla kända nya artister och grupper heter....

Jag tänkte komma igång med mina promenader igen - men det är inte lika kul att promenera när det är kallare ute. Ok, än så länge är det väl ok väder, men snart lär det bli betydligt kallare. Usch, jag tycker att oktober och november är tråkiga månader. december gillar jag däremot. Tycker att det är så mysigt när man får sätta upp adventsljusstakar och stjärnor i fönstren och sedan få sätta upp all julpynt. som vanligt lär jag nog byta gardiner nästan överallt och julpynta i alla rum (t.o.m på toaletterna). Julmysigt vill jag ha överallt :). Men det tar flera timmar att fixa detta, men det är det värt!

Ni som följer mig på facebook vet att vi är några på jobbet som ibland har lite klädkoder vissa dagar i månaden. Detta året i oktober var det någon som kom på att vi skulle ha hela månadens dagar i rosa tecken, dvs ha något på sig som är rosa. Det behöver dock inte enbart vara kläder, det kan ju vara accessoarer också. Jag har verkligen fått gräva djupt i min garderob för att hitta minst 31 saker/kläder. det gick :). Dock har man ju flera rosa sommarkläder som man inte kan använda nu, tex tajts, sommarklänningar m.m. Nåja, jag vet att jag definitivt inte lär använda något rosa i första veckan i november, då lär jag vara så trött på den färgen. Jag kan nämna att vi är 5 på jobbet som alltid har något rosa varje dag :)
Jag och en kollega pratade om att vi får väl ha en "vit vecka" till våren också.... ;)
Må gott alla!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar