Translate

tisdag 1 juli 2014

Resfeber kanske?

Måste ju berätta om den fantastiska släktträffen jag var på i lördags.
För en gång skull så fick vi träffas under trevliga omständigheter - annars är det bara när det är begravningar som vi träffas.

Många utav mina kusiner, fastrar, farbror och andra släktingar har jag inte träffat på flera år (vilket i och för sig varit bra då vi tidigare endast träffats på begravningar...) och denna gången var det en större släktträff, ytterligare en generation tillbaka, dvs från alla som härstammar från min farfars far och farfars mor och nedåt i släktleden, alla vi som heter Årebo (ja, alla heter inte det men åh, så många med namnet Årebo som man fick träffa). Jag gissar på att vi är ett 50-tal som har detta efternamn nu, eller kanske t.o.m något mer. Det var min farfar och hans 7 syskon som tog detta namnet 1944.
Nåja, jag ska nog inte gå in på mer detaljer om detta (det intresserar nog inte många läsare, hihi....). Det var mycket trevligt att få träffa både bekanta och nya obekanta släktingar :)

Nu har jag en enda arbetsdag kvar, sedan har jag semester - i hela 5 1/2 vecka, Det känns lyxigt :)
Tre utav veckorna är redan inplanerade, två veckor i USA och en vecka i Turkiet. De andra dagarna här hemma i Sverige får mestadels bli slappardagar (och sparsamma dagar) då jag förmodligen lär ha en sinande plånbok :)

Grabbarnas resväskor är packade till knappt hälften (bra jobbat). Min resväska är än så länge tom, men det lär den inte vara imorgon.....pass, biljetter, Visa, internationellt körkort är nu ordnade. På torsdag skall håret fixas och inväxling av pengar.....ja, det är mycket att tänka på innan man skall resa....har nog lite resfeber. Kommer allt att fungera som jag hoppas? Hittar jag med bil i USA, hinner vi med allt som jag tänkt mig i New York, kommer grabbarna få den önskeresa som de ivrigt väntar på? Ja, det blir nog toppen, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar