Translate

måndag 2 juni 2014

Nu är jag arg över....

Nu är jag riktigt sur på att inte ha någon tv-bild på våra tv-apparater här hemma. Det har vi inte haft på över 1 1/2 vecka och både jag och grannen under mig har ringt åtskilliga gånger till Comhem för att de ska åtgärda detta, men inget händer. Vi får svaret att de jobbar på det, det är någon slinga som är ur funktion eller vad de nu sa.
Idag när jag pratade med dem så sa hon från comhem att de har försökt få tag på två andra hyresgäster i flera dagar men inte har fått kontakt med dem. De har t.o.m skrivit någon lapp om att de behövde gå in till deras lägenheter då felet sitter där. Förmodligen fungerar kanske deras tv-bild eftersom de helt enkelt struntar i att höra av sig till comhem, så det kan gå in för att åtgärda felet.
Hon från Comhem frågade mig om jag visste vilka de var och om jag kunde prata med dem....? Nej, jag vet inte vilka de är och det är väl inte jag som kund som ska behöva jaga andra hyresgäster för att få dem till att ringa till Comhem. Nä, jag blev riktigt sur och sa åt dem att då kontakta Balder som är vår hyresvärd och be dem ta kontakt med dessa två hyresgärster, alternativt helt enkelt öppna med huvudnyckel så Comhem kan komma in till dem! Blir så trött på detta, så jag funderar på om jag inte i alla fall ska leta upp vilka dessa hyresgäster är och knacka på hos dem - så det händer något.
Jag sade också att om dettta inte åtgärdas snarast kommer jag att skicka min räkning från Radiotjänst till dem, för varför ska jag betala tv-licens om jag inte har möjlighet att se på tv?
När jag ändå gnäller så kan jag passa på att undra varför en del bilförare envisas med att köra i 65 km/h i vänsterfilen på en 70-väg? Det kan de göra ända från Backaplan till Vårväder utan att svänga vänster, så det beror ju inte på att de snart ska svänga vänster, som gör att de lägger sig i den filen. man kan ju åtminstone hålla hastigheten om man nu väljer att köra i den fortgående filen - kan jag tycka....
Borde nog avsluta med något glatt, så inte mina blogginlägg bara blir gnälliga.
Då kan jag bla nämna att jag känner mig väldigt nöjd med livet i övrigt, trivs så bra på min arbetsplats, har så fina grabbar som jag är stolt över, längtar tills semestern som jag vet kommer innehålla fantastiska resor och äventyr, har många goa vänner och ja, hihi, jag har ju laptopen och facebook som får ersätta att man nu inte har sett på tv på snart 2 veckor! Vill dock få tv-bilden fixad som senast tills på söndag, då jag absolut vill se två utav mina kollegor som kommer att medverka i programmet "Upp till miljonen" - det ska bli kul att se :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar