Translate

tisdag 17 juni 2014

Envisa getingar, fest, midsommar och kollegor (inte envisa ;)).

Är nyss hemkommen från jobbet och nu har jag storstädat balkongen, dammtorkat och dammsugit mattan. Igår upptäckte jag ju ett jättestort getingbo som hade växt sig stort under mitt balkongbord som jag efter mycket om och med fick bortskrapat utanför och som ramlade ner från tredje våningen. Getingboet gick i en massa småbitar och det flög upp flera hundra getingar när jag först lyfte undan den svarta duken som var ovanpå bordet. Usch så läskigt det var....

Nu när jag har städat där ute så hänger duken på vädring, den ska såklart tvättas så fort jag kan, men jag vet inte om jag vill hänga över den stora duken på bordet igen.....vi får se.
Det är fortfarande en del getingar kvar, men betydligt färre idag än igår. Nu är det väl ca 10 styckna som surrar på balkongen och jag har använt upp nästan en hel hårspay-flaska. Får inhandla nya snart. På bordet står redan en annan sprayflaska som flitigt används men jag förstår inte varför en del fortfarande är envisa och stanna kvar, trots att de blir nersprutade...?

Snart är det midsommar och då kommer min mamma ner hit till Göteborg, för att fira med mig och grabbarna. Vi skall åka till Lilla Varholmen, till vänner och till deras sommarstuga, där vi ska grilla, umgås tillsammans och ha kul. Det blir ett par familjer till som kommer. Det ser jag fram emot och jag hoppas verkligen att vi slipper regn nu till midsommar.

Min 17-åring ska på fest ikväll, en hemmafest hos en f.d klasskompis från 9:an. Jag hoppas de får det kul (men kanske inte för kul.....), ska se om jag kan övertala grabben att bli hämtad när festen är slut, det gör jag gärna.

Japp, nu är det dags att ta itu med dagens motionsrunda, jag hann ju inte promenera igår, då jag var på en jättetrevlig personalfest. Alltid kul att få umgås lite socialt och kunna prata om andra saker än jobb, med sina kollegor. Samt att kunna få tid att prata med de kollegor som man vanligtvis inte pratar så mycket med, då vi oftast har olika tider för våra raster och planeringar m.m.
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar