Translate

tisdag 10 juni 2014

Bad, hopp och förtvivlan.....

Idag har både Felix och Alexander haft utflykter med sina klasser och Felix har badat i Atlanten idag, men han tyckte att vattnet var kallt. Ja, det kan jag tänka mig, jag hade förmodligen inte badat, eller rättare sagt - jag hade inte badat. Det är sällan jag badar i Sverige överhuvudtaget, det brukar jag nästan enbart göra när jag är utomlands. Det är ju mycket behagligare vattentemperatur i Medelhavet.

Jesper har haft skolavslutning och efteråt var de 5 killar som stack iväg till Kåsjön för att bada och grilla. Jesper hade köpt en engångsgrill och killarna har tillsammans köpt olika kött, korv och dricka till alla. Alla grabbarna hoppade från minst 7 meters höjd ner i vattnet och Jesper var den enda utav killarna som hoppade hela 3 gånger från 10 meters höjd, det var vågat. Det har jag aldrig gjort, jag har som mest hoppat från 7 meters höjd men det var väldigt länge sedan, det tror jag inte att jag gör om idag.

Idag har vi inte ens något ljud på våra tv-apparater heller, någon bild har vi inte haft på 3 veckor. Så fruktansvärt dåligt, man blir galen! Tur att man i alla fall har en dator att roa sig med på kvällarna. Vad jag förstått så är det fel på någon tv-ledning/slinga för oss tre grannar som bor under varandra i a-uppgången åt vänster och själva felet ligger inne hos en granne som bor i a-uppgången åt höger. Com-hem har försökt ringa 15 gånger till grannen innan han tydligen behagade svara och han har också fått 2 brev om att de måste komma in i hans lägenhet. Jag ringde på hos honom i torsdags i förra veckan och verkligen bad honom om att ringa upp Com-Hem vilket han lovade att göra. Själv fungerar hans tv-apparater som de ska, så tror ni att han har ringt? Nejdå, det gjorde han inte i förra veckan, men de hade tydligen fått tag i honom idag (efter 15 försök och två brev....) och de sade att de kunde komma ut imorgon men det passade inte honom. Så han sa att de fick komma på måndag!!! Tror man blir tokig på osympatiska grannar som inte bryr sig om ifall hans grannar kan se på tv eller inte - han har ju inget fel hos sig. Jag har ringt Com-Hem säkert 8 gånger de sista veckorna och när jag ska nämna mitt ärende och mitt personnummer så räcker det att jag nämner de första siffrorna så fyller de i resten, de vet mycket väl att det är jag som ringer igen för att beklaga mig. Jag bad dem för en vecka sedan att kontakta hyresvärden, att de ska gå in med huvudnyckel men det går inte fort när något ska åtgärdas tydligen. Jag har fått ge dem numren till vår hyresvärd och har ringt på hos grannen m.m Jag kommer definitivt kräva ersättning för detta "lidande" att inte kunna se på tv på flera veckor.
Vi får väl se hur det blir efter måndagen, när teknikerna har varit hos grannen.
Ett plus är att jag nu har kommit igång med att läsa böcker istället och minus att jag nog sitter och spelar "onödiga" spel på fb istället.
Nåja, är ändå glad och nöjd att vi har så härligt väder ute och att det snart är semester och vår resa närmar sig. Det ska bli så härligt att få åka iväg till USA med grabbarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar