Translate

söndag 25 maj 2014

Obehaglig händelse på körskolan och annat strul.....

Jag undrar om jag har ovanlig form på mina hälar, för det spelar ingen roll vilka skor jag köper, så nog får jag skoskav varenda gång. Varje nytt par skor måste jag gå in ca tre tillfällen, med skoskav som resultat varje gång, sedan är de ingångna....och varje gång jag tar på mig nya skor tänker jag att denna gången ska jag i förebyggande syfte sätta på compeed på hälarna innan. Men gör jag det....? Nej, av någon konstig anledning tänker jag - att denna gången ska jag nog klara av att gå i dessa nya skor utan att få skoskav. Varför lär man sig aldrig?

Jag och min granne under mig har vid flera tillfällen fått en otroligt dålig bild på våra tv-appareter och Comhem har varit här vid tre tillfällen och försökt rätta till det. Visst, så funkar det ett tag, men efter ett tag blir det likadant igen. Nu senast hände det i torsdags och både jag och grannen ringde, men de har inte hunnit komma ännu, de skulle komma någon dag i början av nästa vecka. Tycker att det är katastrofalt dåligt, de får väl åka ut samma dag, eller åtminstone dagen efter. Det är inte vårt fel att det blir dålig bild. Jag har inte Comhem utan har ett annant bolag, men då det är ett comhem-hus så är det de som får rätta till det. Jag skulle för övrigt aldrig ha comhem, varken till bredband, tv, eller telefon. Har haft det en gång och aldrig mer. Snart blir det väl dags att köpa en digitalbox för att kunna se på tv.

 Hur som helst, bilden är så extrems dålig så det är inte ens idé att se på tv, man får bara lyssna på ljudet isåfall. Jag hade dessutom lovat min son Jesper och hans 4 kompisar att de skulle få sitta här igår kväll för att se på Champions League-finalen. De hade köpt hem läsk och godis m.m dagen innan och så fick jag ställa in det. De fick nu husera på annat ställe, men oj så besviken Jesper var att de inte kunde sitta här i mitt vardagsrum. Att tv-bilden skulle bli så kass precis just nu när det champions League-final - kan man ha mer otur, sa min son.
Igår var vi på handledarkurs på körskolan för att snart kunna övningsköra med Jesper. Vi var där 4 timmar och efter typ 3 1/2 timme så svarar läraren i sin mobil, då den har ringt för 3:e gången. Han pratade i max en minut. Då skriker en man som sitter brevid mig högt till läraren: -Vad håller du på med, detta är så respektlöst. Annars reser vi oss och går.
Visst, det var väl inte så bra att gå ifrån för att svara, men det tog max en minut och han bad om ursäkt efteråt med att han är ensamstående med en 11-årig son som är ensam hemma och när det hade ringt flera gånger i rad, kände han sig tvungen att svara ifall det var något allvarligt som hänt.
Men den här mannen som skrek accepterade inte detta och tyckte av någon anledning (när läraren bla hade svarat att vi är människor allihop, ja nåt sånt, minns inte exakt) så mannen reste sig upp och sa: -Muckar du gräl? Vi andra tyckte detta var obehagligt men sa till honom att låta det vara och att läraren kunde fortsätta med resterande utav kursen. Jag tyckte faktiskt synd om läraren och det sa Jesper efteråt att han också tyckte.

Har nu varit iväg på Megaloppisen i Majorna och fyndade lite (saker som jag som vanligt egentligen inte behöver) och snart är det dags för min dagliga promenad, som denna gången ska gå till ett stopp i vallokalen. För självklart ska jag rösta i EU-valet idag. Jag tycker att det är viktigt att man röstar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar