Translate

lördag 31 januari 2015

Så många missar.....inte kul....

Så har då dessa tre veckor gått som jag nu har varit sjukskriven för min brännskada med infektion i foten och nu känns det bättre. De två mindre såren är läkta, det större såret är läkt till 3/4-delar, så jag kommer fortfarande att vara försiktigt och bara gå omkring i tofflor tills det är helt läkt. Är således inte särskilt road av att det är snö ute... :(
Det som gör det extra tråkigt att bara vara här hemma är ju allt man hade planerat som man även fick ställa in.

Först skulle jag gått ut på restaurang tillsammans med mina närmaste kollegor i årskurs 2 som jag jobbar med. De gick såklart ut och åt ändå och jag får följa med nästa gång istället.
Sedan skulle jag träffat ett gammalt "spelgäng" sen förr i tiden för en quiz-kväll tillsammans, det fick jag också tyvärr avstå.
Ikväll skulle jag gått med ett gäng tjejer på invigning av nya stället för "Club 40", men det får bli nästa månad istället...
Hur som helst är det skönt att det går åt rätt håll nu och värken i foten börjar avta.

Jag har tittat en del på Skridsko-EM på tv och bla sett Josi och Victoria Helgesson från min hemstad (nja, hemort...) Tibro. I första kortprogrammet kom de 5 respektive 6, det var väldigt bra gjort. Skall se dagens åkningar och hoppas att de kanske t.o.m kan bättra på sina placeringar. Kul!

Här hemma ser det nu ut som om 3:e världskriget skulle bryta ut - hela vardagsrummet är belamrat med möbler och prylar från hela hallen och Alexanders rum och mitt sovrum plus Felix sovrum är barrikerat med extra möbler och saker från Jespers rum - då vi ska få omtapetserat i dessa tre rum. Det ser jag fram emot, men kanske lite mycket att det sker i 3 rum samtidigt. Det är svårt att få plats med alla möbler och saker i resterande rum.
En sak till som kommer att bli jobbigt är att det är betongväggar överallt och flera viktiga hål kommer nu att bli spacklade inför tapetseringen, bla hål för Alexanders upphängda tv på väggen. Jag äger ingen betongborr heller och numera hjälper inte mitt hyresbolag till med borrning, det gjorde de förr. Trist....Ska se om jag kan fråga lite fint om det överhuvudtaget går att låta bli att spackla över just dessa hål, så kanske man lätt kan hitta dem igen framför tapeten - vet inte om det går, men det hade underlättat att ha kvar hålen på samma ställe där jag ändå vet att tv:n ska hängas upp. Vi får se på måndag.
Ha en go helg alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar