Translate

fredag 2 januari 2015

Hamnade i trubbel igår, klantar mig idag.....

Pust, nu har jag sådan träningsvärk i benen att jag vet inte vad.....
Under hela december, ja säkert i november också, latade jag mig och rörde knappt på mig och åt en massa choklad (det är ju så gott...).
Nu ska nyårslöften infrias och av tradition så skall man ju alltid gå ner några kilon och röra på sig mer.
 
Så ett löfte är att promenera minst 2 mil i veckan, det ska jag nog försöka hålla (ja, i några veckor i alla fall, haha..)
Sedan vill jag träffa minst två vänner från förr i tiden, som man inte har träffat på flera år. Ja, det ska jag ta tag i så det blir av i år.
Jag har också tänkt att göra en god gärning för minst två personer och då menar jag något extra som jag får offra tid el pengar för som kan hjälpa någon annan. Det känns alltid skönt i själen att kunna göra det.
Jag försöker ju alltid vara så snäll och hjälpsam som jag kan och som många vet har jag en skänkessida och igår blev det en massa rabalder på den sidan - ja, det var ingen rolig start på året.
Många admins på andra skänkessidor (eller säljsidor, bytessidor m.m) raderar bara helt enkelt när medlemmar skriver fel (oavsett om det är medvetet fel eller ej) men jag försöker alltid ge alla en chans extra till att kunna rätta till det som är fel. Dvs jag påpekar väldigt ofta inne på sidan om jag ser saker som inte är rätt eller så försöker jag hjälpa till där jag ser att vissa annonser "strular".
Tror dock att jag syns väldigt ofta med alla mina påpekanden och någon medlem uttryckte det som att jag var en polis och borde ägna mig åt annat. Det blev mycket diskussion om detta.... Nåja, jag fick otroligt mycket positivt beröm för att jag och de två andra admins sköter vår sida så bra. Några skrev att de väljer vår sida framför andras sidor för att sidan sköts så bra - det är skönt att höra. Det är alltid skönt att få lite positiv respons emellanåt också och inte bara att man själv upplever sig som gnällig när man får tillrättavisa folk eller t.o.m utdela varningar då och då.
Men å andra sidan - hur svårt är det att läsa igenom vilka regler som gäller på den sidan man är inne på? Så fort man går med på en ny fb-sida så läser man väl igenom vilka regler som gäller på just den sidan?  Och om man flyttar sig mellan olika sidor som såklart har olika regler så uppdaterar man ju sig först på reglerna om man har tänkt att skriva något/lägga ett intresse eller så - det gör i alla fall alltid jag. Synd att inte fler kan tänka så.
Ikväll trodde jag att jag och två arbetskamrater skulle träffas på restaurang Pinchos och äta mat ihop. Jag gör mig iordning, fixar håret och make up:en och går ner till spårvagnen. Åker längs Hisingen och funderar på vart min ena kompis är som skulle vara på vagnen. Inser efter en stund att jag kanske ska dubbelkolla tid och plats m.m och ser att det var ju inte idag - det var imorgon.....suck!
Kliver av vagnen och har inte ens så det räcker med spårvagnskortet hem (har bara 14,90 kvar på kortet). Skall jag fylla på kortet eller skall jag kanske t.o.m gå hem från Backaplan?
Sagt och gjort så beslutar jag mig för att promenera hem vilket tar en dryg halvtimme och det hade väl varit ok om jag inte redan hade gått en halvmil idag (och en halvmil igår). Nu har jag sådan träningsvärk att jag t.om känner av den när jag bara ligger i sängen.
Det kanske vore bra med en vilodag imorgon?
Ha en god fortsättning på nya året alla. /Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar