Translate

söndag 22 februari 2015

En fantastisk helg :)

Denna helgen har varit en mycket bra helg!
För det första kan jag nu äntligen använda vilka skor jag vill - det har jag inte kunnat på 1 1/2 månad pga min brännskada på foten. Helt bra är jag ännu inte, men tillräckligt bra - så skönt :)
I lördags blev jag bjuden på Göteborgsoperan - "Kristina från Duvemåla". Det var roligt att få komma dit och se denna. Den höll på i 4 timmar inklusive en paus på 30 minuter! Är mycket glad över att jag blev utvald att få gå med på denna - tack!

Sedan hade jag som vanligt en "mello-kväll" (Melodifestivalen) med goa vänner. Vi är lite olika tjejer som har träffats tre lördagar i rad och ytterligare 3 lördagar återstår. Jag skall nog bjuda in några tjejer till nästa helg :)
Alltid kul att få gnälla lite över vilka dåliga låtar det är, vilka kläder alla har, hur programledarna är, mellanpratet m.m Ja, allt är inte gnäll, en del nummer är helt ok m.m. :)

Idag har jag gjort en mycket god gärning. Jag har hjälpt en helt okänd person att riva ett hus, ja, jag hann visserligen bara vara där i drygt 1 1/2 timme men jag fick bära in en hel del brädor till en container i alla fall. Man hinner ju göra en del på 100 minuter som jag var där. Det var visserligen en bra bit att åka dit, tror jag har kört nästan 10 mil totalt, får se om jag får ngn ersättning för bensin eller någon annan tjänst tillbaka. Detta är genom en annan sida som jag är admin på, som heter tjänster och gentjänster. Om inte annat så känns det bra i själen att ha hjälpt någon annan!

Jag hann även med att övningsköra med Jesper och även denna gången var det någon bakom oss som tutade. Jesper saktade ner farten mycket i en rondell strax innan han skulle köra ut från den pga att det stod personer vid ett övergångsställe och han var osäker på om de kanske skulle gå över först, innan han kör. Dock hade gångarna rött ljus men bra ändå av Jesper att ta det försiktigt om han är osäker på om de ska gå eller han ska köra. Men jag blir mycket upprörd över att personen bakom oss i rondellen behöver tuta för att Jesper saktar ner farten mycket innan han svänger av. Fy, så dåligt!!!

En sak som jag tycker är så svårt är att putsa fönster - varför är just detta så otroligt svårt? eller varför kan jag inte få mina fönster fina utan ränder eller annat som syns ändå? Det tar ju en evighet att få till fönstren riktigt fina....suck.

Jag har även under veckan kommit igång att gå på mitt gåband här hemma, dock i strumplästen, men snart ska jag nog gå med gympaskor istället. Efter att man har gått i 45 minuter, så känns det som man svävar fram när man kliver av gåbandet, en väldigt underlig känsla av att nästan sväva fram - det håller i sig i en minut ungefär...Allra helt vill jag nu komma igång med att promenera på riktigt utomhus - det är skönare.
Må gott alla läsare. / Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar